Θέατρο – "Αναφορά – Ένας πίθηκος που έγινε άνθρωπος"

<div class="teaser">
<p style="text-align: justify;"><strong>"Αναφορά – Ένας πίθηκος που έγινε άνθρωπος"</strong><br /><strong>Παράσταση βασισμένη στο διήγημα του Φραντς Κάφκα «Αναφορά σε μια Ακαδημία» </strong><br /><strong>Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Δανάη Σπηλιώτη</strong></p>
<p style="text-align: justify;"><strong>Στο Θέατρο του Νέου Κόσμου</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Συμπαραγωγή με τη Θεατρική Ομάδα Roswitha</p>
</div>
<div class="short-container" style="text-align: justify;">
<div class="short">
<p>Ένας πίθηκος-performer παρουσιάζει στους θεατές την πορεία της μετάλλαξής του σε άνθρωπο. Ξεκινά την αφήγησή του από τη στιγμή που, ελεύθερος στη ζούγκλα, πυροβολείται από την κυνηγετική αποστολή μιας εταιρείας. Αιχμάλωτος στο στενό κλουβί του, αναζητά διέξοδο και τη βρίσκει στο «θλιμμένο βλέμμα των ανθρώπων». Πρόκειται για ένα freak show, στη διάρκεια του οποίου, όμως, οι θεατές ανακαλύπτουν τελικά όλο και περισσότερες συγγένειες με τον επί σκηνής πίθηκο. </p>
</div>
</div>
<p style="text-align: justify;">Η θεατρική ομάδα Roswitha παρουσιάζει τον μονόλογο «Αναφορά- ένας πίθηκος που έγινε άνθρωπος»  βασισμένο στο διήγημα του Φραντς Κάφκα «Αναφορά σε μια Ακαδημία». Ένας πίθηκος- performer παρουσιάζει στους θεατές  την πορεία της μετάλλαξής του σε άνθρωπο. Ξεκινά την αφήγησή του απ’ την ώρα που ελεύθερος στη ζούγκλα,πυροβολείται από την κυνηγετική αποστολή μιας εταιρίας. Αιχμάλωτος στο στενό κλουβί του αναζητά μια διέξοδο και την βρίσκει  στο «θλιμμένο βλέμμα των ανθρώπων».Πρόκειται για την ιστορία μιας βίαιης, ηθελημένης όμως ενσωμάτωσης στον ανθρώπινο πολιτισμό, και παράλληλα για μια αποστασιοποιημένη ματιά στις αξίες και τις δομές της δικής μας κοινωνίας. Ένα freak show που ξεκινά με την ηδονοβλεπτική διάθεση που συνοδεύει τέτοια θεάματα, στην διάρκεια του οποίου οι θεατές ανακαλύπτουν όλο και περισσότερες συγγένειες με τον επί σκηνής πίθηκο. Ο φαινομενικά μονόλογος εξελίσσεται σε διάλογο ανάμεσα στο εξημερωμένο ζώο και τους πολιτισμένους θεατές του. Στο κέντρο της παράστασης  βρίσκεται το σύγχρονο δίλλημμα: ελευθερία ή διέξοδος; Ο πίθηκος επιλέγει την διέξοδο. Αποδέχεται έτσι την συνθήκη της αιχμαλωσίας και από δω και έπειτα ξεκινά μια συνεχής απώλεια της φυσικής κατάστασης, ενώ μεταλλάσσεται σε πολιτισμένο άνθρωπο. Στο τέλος ο πίθηκος έχει γίνει σαν εμάς. Είναι ένας από μας και μας κοιτά, όπως εμείς αυτόν.</p>
<hr />
<p style="text-align: justify;"><strong>Συντελεστές</strong></p>
<p style="text-align: justify;"><em>Μετάφραση – Σκηνοθεσία</em>: Δανάη Σπηλιώτη<br /> <em>Σκηνικά – Κοστούμια</em>: Αλεξάνδρα Σιάφκου, Αριστοτέλης Καρανάνος<br /> <em>Σχεδιασμός φωτισμών</em>: Νύσος Βασιλόπουλος</p>
<hr />
<p style="text-align: justify;"><strong>Παίζει ο ηθοποιός</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Θοδωρής Σκυφτούλης</p>

Σχετικά άρθρα