Αλλάζουν τα πάντα στο δημοτικό σχολείο! Μάθε τι θα συμβεί

<p style="text-align: justify;"><strong>Κύμα αλλαγών αναμένεται να σαρώσει την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς το υπουργείο Παιδείας, κατέθεσε τις προτάσεις του για τις αλλαγές που θα γίνουν στο Δημοτικό Σχολείο.</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Σύμφωνα λοιπόν με αυτές, στόχος είναι <strong>η σχολική σάκα να γίνει πιο ελαφριά, η μελέτη να γίνεται πλέον στο σχολείο και να επιτευχθεί η ενοποίηση των διάφορων τύπων δημοτικών σχολείων </strong>σε δύο.</p>
<p style="text-align: justify;">Ο υπουργός Παιδείας μάλιστα, Α. Λοβέρδος, τόνισε ότι <strong>κάποιες από τις αλλαγές αυτές μπορούν να εφαρμοστούν και στη νέα σχολική χρονιά</strong>, ενώ για άλλες ίσως χρειαστεί περισσότερος χρόνος.</p>
<p style="text-align: justify;">Συγκεκριμένα ανάμεσα στις αλλαγές που προτείνει το υπουργείο είναι<strong> οι μαθητές να μελετούν τα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών και της φυσικής στο σχολείο</strong>, ώστε η μελέτη να αναπτύσσεται και να ολοκληρώνεται <strong>στο πλαίσιο της διδακτικής περιόδου από τον ίδιο δάσκαλο</strong>.</p>
<p style="text-align: justify;">Προτείνεται επίσης <strong>ο περιορισμός των εργασιών για το σπίτι μόνο στα βασικά μαθήματα</strong>, ενώ στόχος είναι<strong>να ολοκληρώνονται στο σχολείο όλες οι μαθησιακές διαδικασίες, ώστε να μπει φρένο στο διάβασμα στο σπίτι </strong>και στα ιδιαίτερα.</p>
<p style="text-align: justify;">Αλλαγές προβλέπονται και <strong>στο πρόγραμμα και τις ώρες μαθημάτων</strong>. Συγκεκριμένα το υπουργείο προτείνει:</p>
<p style="text-align: justify;">• Αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και εξορθολογισμός του περιεχομένου σπουδών <strong>με δραστικό περιορισμό της διδακτέας ύλης</strong>, ώστε να ολοκληρώνεται αλλά και να εμπεδώνεται στον πραγματικά διατιθέμενο διδακτικό χρόνο<br />• <strong>Ανακατανομή της ύλης από τάξη σε τάξη</strong>, ή και από βαθμίδα σε βαθμίδα, όπου χρειάζεται.<br />• Δυνατότητα <strong>διαμόρφωσης μέρους του ωρολογίου προγράμματος από τη σχολική μονάδα</strong>, (ποσοστό περίπου 10%) με βάση τις ανάγκες, τις δυνατότητες, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού, τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της κ.λπ.<br />• Ένταξη των δράσεων <strong>του κοινωνικού σχολείου στην εκπαιδευτική διαδικασία του αναλυτικού προγράμματος </strong>μέσω του μαθήματος της φυσικής αγωγής.</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>Οι αλλαγές σε ολοήμερα και κλασικά σχολεία</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Όσον αφορά στο ολοήμερο σχολείο προτείνεται από το υπουργείο Παιδείας <strong>να χωριστεί σε ολοήμερο «κλειστού τύπου» και σε ολοήμερο «ανοικτού τύπου».</strong></p>
<p style="text-align: justify;">• Στο «κλειστού τύπου» <strong>θα υπάρχει πρόγραμμα σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας 30-35 ωρών, που να αφορά όλα τα δημοτικά σχολεία </strong>από εξαθέσια και πάνω<br />• Στο «ανοικτού τύπου» <strong>θα υπάρχει πρόγραμμα προαιρετικών σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας έως 10 ωρών</strong> (από 14:15 έως 16:00). Στα μαθήματα επιλογής του προγράμματος προαιρετικών σπουδών περιλαμβάνονται η δεύτερη ξένη <strong>γλώσσα, η μουσική, τα εικαστικά, η θεατρολογία, η φυσική αγωγή και εν γένει βιωματικές </strong>και πολιτιστικές δράσεις.</p>
<p style="text-align: justify;">Τέλος για <strong>το κλασικό σχολείο προτείνεται να ακολουθήσει «κλειστού τύπου» πρόγραμμα σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας 25-30 ωρών </strong>(από 8:00 έως 13:00), το οποίο αφορά όλα τα υπόλοιπα (με λιγότερα από έξι τμήματα) δημοτικά σχολεία.</p>

Σχετικά άρθρα