Ταχυλαλία στο παιδί: Τι είναι και πώς αντιμετωπίζεται;

<p style="text-align: justify;"><strong>Τι είναι η ταχυλαλία;</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Ταχυλαλία είναι μία διαταραχή της ροής του λόγου. Η άρθρωση δεν είναι καθαρή και η ομιλία έχει ένα γρήγορο ρυθμό. Οι λέξεις που προφέρει το άτομο είναι βιαστικές με αποτέλεσμα να μην ολοκληρώνει συνήθως τις τελευταίες συλλαβές και η ομιλία να μην γίνεται κατανοητή από τους άλλους. Συχνά οι γονείς αναφέρουν πως το παιδί τους δεν έχει τίποτα άλλα "βιάζεται" όταν μιλάει.</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>Ποια είναι τα αιτία και ποιες οι επιπτώσεις της ταχυλαλίας;</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Η ταχυλαλία οφείλεται σε βλάβη του κινητικού συντονισμού του ατόμου. Οι επιπτώσεις της ταχυλαλίας δεν περιορίζονται μόνο στον προφορικό του λόγο, αλλά συχνά άτομα με ταχυλαλία μεταφέρουν τις δυσκολίες τους και στο γραπτό λόγο. Παρατηρούμε δηλαδή, ένα γραπτό άστατο με παραλείψεις γραμμάτων και παραποίηση λέξεων. Ακόμα η διαταραχή αυτή έχει αντίκτυπο και στις κινήσεις του σώματός του, οι οποίες είναι απότομες, βιαστικές και χωρίς ρυθμό. Τέλος, φαίνεται πως και η προσωπικότητα ενός ατόμου με ταχυλαλία είναι άστατη, χαρακτηρίζεται από αφηρημάδα και μειωμένη προσοχή.</p>
<p style="text-align: justify;">Τα άτομα αυτά δεν παραδέχονται το πρόβλημά τους και δεν αντιλαμβάνονται την σοβαρότητά του. Συχνά η ταχυλαλία έχει κοινά χαρακτηριστικά με άλλες διαταραχές όπως ο τραυλισμός και άλλες δυσαρθρικές διαταραχές, γι’ αυτό θα πρέπει να διαφοροποιηθεί πριν ξεκινήσει η θεραπεία του ατόμου.</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>Πως αντιμετωπίζεται η ταχυλαλία;</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Η αντιμετώπιση της ταχυλαλίας συχνά είναι δύσκολη διότι τα άτομα με αυτήν την δυσκολία δεν έχουν συνειδητοποιήσει το πρόβλημά τους. Θα πρέπει αρχικά να ευαισθητοποιήσουμε το άτομο. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα μαγνητοφωνάκι και να καταγράψουμε μία συνομιλία και να του δώσουμε να την ακούσει, έτσι ώστε να αρχίσει να αντιλαμβάνεται και να ελέγχει ο ίδιος την ομιλία του. Θα πρέπει να βοηθήσουμε το άτομο να σκέφτεται και μετά να μιλάει, αυτό μπορούμε να το πετύχουμε με  διάφορες ασκήσεις πχ. εικόνες που να έχουν νοηματική συνέχεια μεταξύ τους, το παιδί θα πρέπει να σκεφτεί και να τις συνδυάσει δημιουργώντας μια ιστορία. Τέλος, μπορούμε να συνδυάσουμε το λόγο με ρυθμικές κινήσεις.</p>
<p style="text-align: justify;">Aπό την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία και τον Αναπτυξιακό Εργοθεραπευτή Στέλιο Μαντούδη </p>

Σχετικά άρθρα