Αρχική / Υγεία / Εγκυμοσύνη / Είσαι έγκυος; Ανακάλυψε ποια είναι η κατάλληλη ποσότητα νερού που πρέπει να καταναλώνεις
Είσαι-έγκυος;-Ανακάλυψε-ποια-είναι-η-κατάλληλη-ποσότητα-νερού-που-πρέπει-να-καταναλώνεις

Είσαι έγκυος; Ανακάλυψε ποια είναι η κατάλληλη ποσότητα νερού που πρέπει να καταναλώνεις

Σύμφωνα με έρευνα του National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine, η κατάλληλη ημερήσια πρόσληψη (αποκλειστικά μόνο) νερού για τους άνδρες είναι τα 15,5 ποτήρια. Αντιθέτως στις γυναίκες η κατάλληλη ημερήσια πρόσληψη (αποκλειστικά μόνο) νερού είναι τα 11,5 ποτήρια. Ακόμα, από τις τροφές προσλαμβάνουμε το 20% της ημερήσιας πρόσληψης νερού. Ωστόσο η συνολική ημερήσια ποσότητα μαζί με νερό και άλλα υγρά θα πρέπει να είναι, 3 λίτρα για τους άνδρες και 2,12 λίτρα για τις γυναίκες.

Ωστόσο όταν μια γυναίκα είναι έγκυος, χρειάζεται παραπάνω νερό για την παραγωγή αίματος και υγρού για τον αμνιακό σάκο.

Γιατί το νερό είναι τόσο σημαντικό για τις εγκύους;

Το νερό έχει την ιδιότητα να καθαρίζει όλα τα εσωτερικά μας όργανα και να απομακρύνει τα απόβλητα από αυτά. Πιο συγκεκριμένα, το νερό καθαρίζει τα νεφρά από τα απόβλητα τα οποία απομακρύνονται από τα ούρα. Έτσι μειώνει τις πιθανότητες πρόκλησης λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος, της ουροδόχου κύστης και των νεφρών.

Ακόμα, το νερό βοηθά στο να μαλακώσουν τα κόπρανα με αποτέλεσμα την καλύτερη κινητικότητα του εντέρου, η οποία βοηθά στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας και των αιμορροΐδων, όπου αποτελούν συνήθη συμπτώματα για τις εγκύους.

Ποια θα πρέπει α είναι η πρόσληψη του νερού ανάλογα με τα 3μηνα της εγκυμοσύνης;

  • Στο πρώτο 3μηνο (θα πρέπει να προσέχετε να μην χάνετε περισσότερο νερό από αυτό που καταναλώνετε. Θέλει ιδιαίτερη προσοχή στις τροφές με αλάτι, καθώς το αλάτι έχει την τάση να προκαλεί κατακράτηση υγρών που στην προκειμένη περίπτωση δεν το θέλουμε καθόλου, διότι το πρώτο 3μηνο είναι το πιο σημαντικό για την διαμόρφωση του μωρού)
  • Στο δεύτερο 3μηνο (εδώ είναι που αρχίζει και μεγαλώνει η όρεξη για φαγητό και προστίθενται γύρω στις 340 θερμίδες την ημέρα, άρα πρέπει να μεγαλώσει και η ημερήσια κατανάλωση του νερού κατά 1-1.5 λίτρα νερού)
  • Στο τρίτο 3μηνο (εδώ η όρεξη για φαγητό συνεχίζει και μεγαλώνει και προστίθενται 450 θερμίδες, διότι οι ανάγκες για τροφή του εμβρύου είναι μεγαλύτερες. Άρα η ημερήσια κατανάλωση του νερού πρέπει να αυξηθεί και άλλο)

Είδη του νερού

Πολλές είναι οι έγκυες που παραπονιούνται να πίνουν τον ίδιο τύπο νερού σε τόσο μεγάλες ποσότητες τόσο συχνά. Οπότε σας προτείνουμε τις εξής εναλλακτικές:

  • Νερό βρύσης (στα περισσότερα μέρη το νερό βρύσης είναι ελεγμένο και δεν υπάρχει πρόβλημα να καταναλωθεί από μια έγκυο, ωστόσο εάν ζείτε σε χωριό ή νησί, τότε μπορείτε να φιλτράρετε το νερό για την ασφάλεια του μωρού, καθώς και την δική σας
  • Ανθρακούχο νερό (αποτελεί μια πολύ ασφαλή λύση για νερό, καθώς ο ψευδάργυρος που περιέχει το καθιστά ιδανικό για τις ναυτίες τις εγκυμοσύνης)
  • Εμφιαλωμένο νερό (είναι μια ασφαλής επιλογή, ωστόσο δεν πρέπει να καταναλώνεται καθημερινά, διότι περιέχει μεγάλες ποσότητες νιτρικού άλατος, που προκαλεί φούσκωμα στην κοιλιά)
  • Νερό με γεύση (εάν θέλετε να αλλάξετε εντελώς την γεύση σας αποτελεί μια καλή λύση, ωστόσο θέλει προσοχή διότι πολλά περιέχουν μεγάλες ποσότητες γλυκαντικών, οπότε προτιμήστε αυτά που δεν έχουν)

Ποια είναι τα συμπτώματα της αφυδάτωσης;

  • Σκουρόχρωμα ούρα (όταν τα ούρα έχουν σκούρο χρώμα, τότε σημαίνει πως η κατανάλωση νερού είναι λίγη, όταν είναι ανοιχτόχρωμα τότε η κατανάλωση νερού είναι καλή)
  • Δίψα και όρεξη για φαγητό (συνήθως όταν διψάμε πεινάμε κιόλας και το αντίθετο)
  • Ξηρό δέρμα (οι έγκυες το καταλαβαίνουν εύκολα λόγω της ξηρότητας στην περιοχή της κοιλιάς)
  • Κόπωση, ζαλάδα, πονοκέφαλοι (οι πονοκέφαλοι είναι συνυφασμένοι με την έλλειψη του νερού, η ζαλάδα και η κόπωση επιδεινώνονται με την εγκυμοσύνη)

Πηγές

(1) https://academic.oup.com/jn/article/142/2/382/4743487

(2) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6282244/

(3) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6356561/

(4) https://www.nationalacademies.org/news/2004/02/report-sets-dietary-intake-levels-for-water-salt-and-potassium-to-maintain-health-and-reduce-chronic-disease-risk

(5) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1595116/

(6) https://www.nap.edu/catalog/10925/dietary-reference-intakes-for-water-potassium-sodium-chloride-and-sulfate

(7) https://academic.oup.com/eurpub/article/27/suppl_3/ckx187.241/4556210

(8) https://www.acog.org/womens-health/faqs/nutrition-during-pregnancy

 

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X
[contact-form-7 id="192177" title="Popup"]