Διεθνής κατακραυγή για διαφήμιση των ZARA που εμπνεύστηκε από τον πόλεμο στη Γάζα – Κούκλες με κομμένα μέλη και τυλιγμένες σε σάβανα ήταν μέρος του σκηνικού

Με το στόμα ανοιχτό άφησε τους καταναλωτές η νέα καμπάνια της διεθνώς γνωστής αλυσίδας ένδυσης-υπόδησης Zara! Το σκηνικό της διαφήμισης θύμιζε κάτι από όλεθρο αφού υπήρχαν κούκλες χωρίς χέρια ή πόδια ενώ άλλες ήταν τυλιγμένες σε σεντόνια που παρέπεμπαν στα σάβανα των νεκρών από τη σφαγή στη Γάζα.

Αυτό το σκηνικό ολέθρου από τον πόλεμο που ακόμη μαίνεται στη Γάζα και που επιστρατεύτηκε προκειμένου να διαφημίσει τη νέα κολεξιόν της εταιρείας έφερε τεράστιες αντιδράσεις και προκάλεσε μια διεθνή κατακραυγή άνευ προηγουμένου, καθώς η εταιρεία δεν είχε συνηθίσει τους καταναλωτές της σε τέτοιες ακραίες συμπεριφορές.

Πολλοί έσπευσαν να δηλώσουν ότι θα μποϊκοτάρουν την εταιρεία για την απαράδεκτη καπήλευση μιας οδυνηρής κατάστασης που έχει στοιχίσει τη ζωή σε χιλιάδες συνανθρώπους μας. Άλλοι ανέφεραν ότι η εταιρεία «κανονικοποιεί» τον πόλεμο του Ισραήλ και τους θανάτους των αμάχων και οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έσπευσαν να προτρέψουν το καταναλωτικό κοινό να σταματήσει να αγοράζει τα προϊόντα της γνωστής αλυσίδας ZARA.

Από την πλευρά της, η εταιρεία, φρόντισε αφενός να κατεβάσει την καμπάνια που προκάλεσε την κατακραυγή της αλλά και να δικαιολογήσει την θέση της υποστηρίζοντας ότι επρόκειτο για μια δουλειά που έγινε τον περασμένο Ιούλιο, μήνες προτού ξεσπάσει ο πόλεμος στη Γάζα και ο χώρος που φιλοξένησε την φωτογράφηση ήταν το στούντιο ενός γλύπτη που είχε ημιτελή έργα, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ως σκηνικό για την καμπάνια.

Αναλυτικά η δήλωση των ZARA:

«Aφού ακούσαμε τα παράπονα για την καμπάνια του Atelier Zara The Jacket, θα θέλαμε να μοιραστούμε τα ακόλουθα με τους πελάτες μας: η καμπάνια, η ιδέα της οποίας ήταν από τον Ιούλιο και η φωτογράφηση έγινε τον Σεπτέμβριο, παρουσιάζει μια σειρά από εικόνες με ημιτελή γλυπτά σε ένα στούντιο και έγινε με μοναδικό σκοπό να προβληθούν οι δημιουργίες μέσα σε ένα καλλιτεχνικό πλαίσιο. Δυστυχώς κάποιοι πελάτες αισθάνθηκαν προσβεβλημένοι από τις φωτογραφίες, οι οποίες πλέον έχουν αφαιρεθεί, και είδαν σε αυτές κάτι το οποίο απείχε μακράν από τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν. Τα Zara μετανιώνουν για την παρεξήγηση αυτή και επιβεβαιώνουν τον βαθύτερο σεβασμό τους για τον καθένα».

Σχετικά άρθρα