Οι εταιρείες που διαχειρίζονται τα dating apps σημειώνουν κατακόρυφη πτώση στα κέρδη τους, επειδή οι χρήστες δεν πληρώνουν για τις εφαρμογές – Τι θα κάνουν για να ενισχύσουν τα κέρδη τους;

Οι εφαρμογές γνωριμιών μπορεί να έχουν αλλάξει την ερωτική μας ζωή, αλλά δεν έχουν καταφέρει να πείσουν αρκετούς νέους χρήστες να πληρώσουν.

Καθώς η online γνωριμία έγινε τόσο εύκολη απλά και μόνο με το να σύρουμε το δάχτυλο στην οθόνη του τηλεφώνου μας, οι εταιρείες που κατέχουν εφαρμογές όπως το Tinder και το Bumble έγιναν αγαπημένες της Wall Street.

Αλλά περίπου μια δεκαετία αργότερα, αυτές οι πλατφόρμες δυσκολεύονται πλέον να ανταποκριθούν στις προσδοκίες και οι επενδυτές έχουν απογοητευτεί και ανυπομονούν για κάτι καινούργιο.

Δραματική πτώση των κερδών σε σημείο απόλυσης εργαζομένων

Η Match Group και η Bumble – οι οποίες αποτελούν σχεδόν το σύνολο του κλάδου με βάση το μερίδιο αγοράς – έχουν χάσει περισσότερα από 40 δισεκατομμύρια δολάρια σε αγοραία αξία από το 2021. Ακόμα και σε μια εποχή που οι εφαρμογές αποτελούν βασικό στοιχείο στα smartphones των ανθρώπων, οι δύο εταιρείες απολύουν εργαζόμενους και αναφέρουν ασήμαντη αύξηση των εσόδων τους.

Και οι δύο εταιρείες έχουν προσλάβει πρόσφατα ηγέτες που έχουν ορκιστεί να πειραματιστούν με νέα χαρακτηριστικά, ελπίζοντας να κατακτήσουν την ανάπτυξη που επιθυμούν οι επενδυτές. Αλλά αντιμετωπίζουν ένα κρίσιμο εμπόδιο:

Δεν είναι αρκετοί νέοι άνθρωποι πρόθυμοι να πληρώσουν για συνδρομές σε εφαρμογές γνωριμιών – εν μέρει επειδή οι νεότεροι daters αναζητούν όλο και περισσότερο πλατφόρμες όπως το Snapchat και το TikTok για να κάνουν επαφές – και δεν είναι σαφές πώς μπορεί να αλλάξει αυτό.

Πώς βγάζουν κέρδη από τις εφαρμογές γνωριμιών οι μεγάλες εταιρίες;

Η Match Group και η Bumble παράγουν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους – περίπου 4,2 δισεκατομμύρια δολάρια και για τις δύο εταιρείες πέρυσι – από την πώληση συνδρομών, με μικρότερες ροές εσόδων από τη διαφήμιση. Αλλά αγωνίζονται να αυξήσουν αυτές τις πωλήσεις. Η Match Group κατάφερε να διατηρήσει τα έσοδά της σταθερά πέρυσι μόνο με την αύξηση των τιμών της.

Όσον αφορά τους επενδυτές, οι επιχειρήσεις πρέπει να πείσουν περισσότερους νέους χρήστες να πληρώσουν.

«Η Wall Street λατρεύει τα συνδρομητικά μοντέλα επειδή τους δίνει την άνεση των επαναλαμβανόμενων εσόδων», δήλωσε ο Youssef Squali, αναλυτής της Truist Securities.

Πληρώνοντας, οι χρήστες μπορούν να ξεκλειδώσουν χαρακτηριστικά όπως απεριόριστες κινήσεις και τη δυνατότητα να βλέπουν ποιος τους έχει κάνει swipe right. Αλλά για πολλούς ανθρώπους, αυτό δεν είναι αρκετό. Σε αντίθεση με άλλες συνδρομητικές υπηρεσίες επί πληρωμή, όπως το Spotify ή το Netflix, οι εφαρμογές γνωριμιών δεν μπορούν να εγγυηθούν ότι θα βρείτε αυτό που ψάχνετε.

«Είναι πολύ διαφορετικό να πληρώνεις για την πρόσβαση σε ανθρώπους», δήλωσε η Kathryn D. Coduto, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Βοστώνης που μελετά τις εφαρμογές γνωριμιών. «Το να πληρώνεις γι’ αυτό σε κάνει να το αισθάνεσαι κάπως άθλιο».

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 30 τοις εκατό των ενηλίκων και πάνω από τους μισούς ενήλικες κάτω των 30 ετών χρησιμοποιούν εφαρμογές γνωριμιών, σύμφωνα με έρευνα του Pew Research Center που δημοσιεύθηκε πέρυσι. Περίπου το ένα τρίτο των χρηστών εφαρμογών γνωριμιών ανέφεραν ότι πλήρωναν γι’ αυτές, με τους άνδρες και τους ενήλικες με υψηλότερο εισόδημα να πληρώνουν περισσότερο από άλλους, σύμφωνα με την έρευνα.

Η διαφορά μεταξύ των γενεών επηρεάζει τις εφαρμογές γνωριμιών

Οι Millennials, η μεγαλύτερη γενιά του έθνους, ήταν στην ηλικία των πρώτων ραντεβού όταν πρωτοεμφανίστηκε το Tinder, αλλά όλο και περισσότεροι από αυτούς έχουν παντρευτεί τα τελευταία χρόνια, μια απόφαση που συνήθως έχει ως αποτέλεσμα την εγκατάλειψη των εφαρμογών. Τώρα οι κύριοι χρήστες προέρχονται από τη γενιά Z, μια νεότερη – και μικρότερη – δημογραφική ομάδα με μικρότερο διαθέσιμο εισόδημα. Αυτή η αλλαγή γενεών αποτελεί πρόκληση για τη βιομηχανία εφαρμογών γνωριμιών.

Η Mandy Wang, μια 18χρονη φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, δήλωσε ότι προτιμά να γνωρίζει ανθρώπους από κοντά ή μέσω άμεσου μηνύματος σε πλατφόρμες όπως το Instagram ή το Snapchat. Οι εφαρμογές γνωριμιών είναι για περιστασιακή χρήση, «σαν παιχνίδι», είπε.

«Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν εφαρμογές γνωριμιών, αλλά δεν γνωρίζω κανέναν που να πληρώνει γι’ αυτό», δήλωσε η κ. Wang. Μάλιστα, είπε ότι θα το θεωρούσε “ick” αν μάθαινε ότι κάποιος πληρώνει για συνδρομή.

Η Jess Carbino, πρώην κοινωνιολόγος του Tinder που τώρα είναι σύμβουλος και προπονητής γνωριμιών, δήλωσε ότι οι νεότεροι άνθρωποι «εξακολουθούν να αισθάνονται την επιθυμία να χρησιμοποιούν εφαρμογές online γνωριμιών, αλλά δεν βιώνουν απαραίτητα την αίσθηση να βρουν σύντροφο επειγόντος».

«Νομίζω ότι αυτό που βλέπουμε είναι καθαρά μια δημογραφική αλλαγή», δήλωσε ο Δρ Carbino.

Η Match Group και η Bumble αρνήθηκαν να σχολιάσουν τα σχέδιά τους να προσελκύσουν περισσότερους χρήστες που πληρώνουν, επισημαίνοντας τις δημόσιες δηλώσεις των στελεχών τους.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Bumble, Lidiane Jones, δήλωσε στους αναλυτές τον περασμένο μήνα ότι η εταιρεία θα ανανεώσει την εφαρμογή για να προσελκύσει περισσότερους χρήστες, ιδίως νεότερους, προσθέτοντας «εξατομίκευση και ευελιξία» στην εμπειρία.

Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του Bumble, η Match Group, ήταν ένας πρώιμος παίκτης στην αγορά online dating, ξεκινώντας με το Match.com το 1995. Η εταιρεία εξαγόρασε το Tinder το 2017 και το Hinge το 2018, ξεκινώντας μια περίοδο ανάπτυξης, που τράβηξε την προσοχή των επενδυτών.

Το Tinder είναι το μεγαλύτερο εμπορικό σήμα στο χαρτοφυλάκιο της Match Group και η πιο δημοφιλής εφαρμογή γνωριμιών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Συγκλόνισε το τοπίο του κλάδου το 2012, όταν εισήγαγε τη λειτουργία swipe, η οποία είναι πλέον πανταχού παρούσα στις εφαρμογές γνωριμιών. Αλλά η καινοτομία του swipe έχει ξεπεραστεί πια και το Tinder έχει χάσει τη δυναμική του. Ο αριθμός των πληρωμένων χρηστών στην εφαρμογή μειώθηκε κατά σχεδόν 10 τοις εκατό το 2023.

Ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι βγαίνουν ραντεβού μπορεί να έχει αλλάξει.

Η Bumble, η οποία εισήχθη στο χρηματιστήριο το 2021, αρχικά σημείωσε αλματώδη άνοδο στην αξία της, αλλά μετά από μια σταθερή πτώση η μετοχή της βρίσκεται τώρα περίπου στο ένα τέταρτο της τιμής της I.P.O.. Η τιμή της μετοχής της Match Group έφτασε στο υψηλό των 169 δολαρίων το 2021. Τώρα βρίσκεται στα 34 δολάρια, περίπου στο ένα πέμπτο της μέγιστης τιμής της.

Πώς θα κινηθούν οι εταιρίες για να αλλάξουν τα πράγματα και να ενισχύσουν τα κέρδη τους;

Η Match Group και η Bumble έκαναν πρόσφατα κάποιες αλλαγές για να πείσουν τους επενδυτές ότι μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα, αλλά δεν είναι σαφές τι θα λύσει τα προβλήματά τους.

Και οι δύο εταιρείες είχαν κάποιες ανακατατάξεις στην ηγεσία. Τον Ιανουάριο, η κ. Jones εντάχθηκε στην Bumble και η Match Group προήγαγε τη Faye Iosotaluno, πρώην διευθύνουσα σύμβουλο της Tinder, ως διευθύνουσα σύμβουλο της εφαρμογής.

Η Bumble ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι η εταιρεία απολύει περίπου το ένα τρίτο του εργατικού δυναμικού της κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Μείωσε επίσης την πρόβλεψη εσόδων της για το πρώτο τρίμηνο, κάτω από τις προσδοκίες της Wall Street.

«Η ζήτηση για σύνδεση και αγάπη συνεχίζει να είναι πραγματικά ισχυρή – δύο δισεκατομμύρια ανύπαντροι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο», δήλωσε η κ. Jones στους αναλυτές τον Φεβρουάριο. «Ωστόσο, οι χρήστες δεν φαίνεται να εξυπηρετούνται με τον τρόπο που θέλουν».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Match Group, Bernard Kim, δήλωσε στους αναλυτές σε μια κλήση κερδών στις 31 Ιανουαρίου ότι φέτος η Tinder «υιοθετεί μια νοοτροπία γρήγορης αποτυχίας, μια στρατηγική που δίνει προτεραιότητα στον γρήγορο πειραματισμό και τη δοκιμή». Ο κ. Κιμ ανέλαβε την εταιρεία το 2022, αφού προηγουμένως διετέλεσε πρόεδρος της Zynga, του κατασκευαστή παιχνιδιών για κινητά όπως το Farmville.

Είπε ότι η εταιρεία θα προσελκύσει περισσότερους χρήστες που πληρώνουν μέσω μάρκετινγκ και ότι προσαρμόζει τα προϊόντα της με διάφορους τρόπους, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής νέων premium λειτουργιών à la carte.

Η Match Group έχει επίσης επεκτείνει τις προσφορές της, όπως μια υπηρεσία για γνωριμίες L.G.B.T.Q., που ονομάζεται Archer, και μια υπηρεσία που απευθύνεται στους Λατίνους, που ονομάζεται Chispa. Τα έσοδα από αυτά τα προϊόντα μειώθηκαν κατά 4% το 2023.

Ο κ. Kim δήλωσε ότι η Tinder επανασχεδιάζει συνολικά τη λειτουργία swipe και θα παρουσιάσει νέες λειτουργίες φέτος. Η πλατφόρμα πιέζει επίσης ώστε περισσότεροι χρήστες να επαληθεύονται, μια κίνηση που αποσκοπεί στη βελτίωση της ασφάλειας και στο να βοηθήσει τις γυναίκες να αισθάνονται πιο άνετα χρησιμοποιώντας την εφαρμογή.


Σχετικά άρθρα