Αρχική / Υγεία / Πρόληψη / Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα;

Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα;

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η μείωση, έστω και κατά 16 λεπτά, του συνηθισμένου ύπνου συνδέεται με κακή κρίση και διαχείριση, καθώς και με εύκολη διάσπαση προσοχής στην εργασία.

Οι εργαζόμενοι αναφέρουν ότι το τελευταίο προκαλεί αύξηση των επιπέδων άγχους τους, γεγονός που οδηγεί συνολικά σε μια λιγότερο παραγωγική ημέρα.

«Κοιμηθείτε περισσότερο»

Η ερευνητική ομάδα, του Πανεπιστημίου της Νότιας Φλόριντα, προτείνει τώρα στους εργασιακούς φορείς να προάγουν τον ύπνο των εργαζομένων τους, απαλλάσσοντας τους από ένα επιβεβαρυμένο φόρτο εργασίας  και από τις πολύωρες υπερωρίες.

Η επικεφαλής συγγραφέας Δρ Soomi Lee, βοηθός καθηγήτρια στο School of Aging Studies στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Φλόριντα, δήλωσε ότι η έμπνευση για τη μελέτη προέρχεται από παρατηρήσεις της δικής της ζωής. «Αν δεν κοιμηθώ καλά το προηγούμενο βράδυ, διαπιστώνω ότι αυτό παρεμβαίνει στην καθημερινή μου ζωή, με ένα έντονο αρνητικό συναίσθημα. Έτσι αναρωτήθηκα αν ο ύπνος συνδέεται με την απόδοση στην εργασία».

douleia-ergasia-gynaika-agxos-1

130 εργαζόμενοι στην πληροφορική

Για τη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Sleep Health, η ομάδα εξέτασε 130 ενήλικες που εργάζονται στον τομέα της πληροφορικής. Οι συμμετέχοντες έλαβαν πολλές ερωτήσεις, συμπεριλαμβανομένου της ώρας που κοιμήθηκαν και εκείνης που ξύπνησαν, των ωρών και των λεπτών που κοιμήθηκαν συνολικά, αλλά και πώς θα βαθμολογούσαν την ποιότητα του ύπνου τους.

Ζητήθηκαν επίσης, σε κλίμακα από το 0 έως το 4 – με το μηδέν να σημαίνει «ποτέ» και τέσσερα «πολύ συχνά» – εάν αντιμετώπιζαν πρόβλημα με την συγκέντρωση, αν είχαν ανησυχίες ή αν προσπαθούσαν να αποφύγουν συγκεκριμένες σκέψεις.

agxos

Πόσα λεπτά κάνουν τη διαφορά;

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι ενήλικες που κοιμήθηκαν 16 λεπτά λιγότερο από το συνηθισμένο, ανέφεραν χειρότερη ποιότητα ύπνου και προβλήματα που αφορούν γνωστικά ζητήματα, ειδικά αναφερόμενοι στην εστίαση. Το τελευταίο προκάλεσε την άνοδο των επιπέδων στρες, με αποτέλεσμα μια ημέρα λιγότερο παραγωγική.

Οι ερευνητές εξέτασαν επίσης τις εργάσιμες ημέρες σε σύγκριση με το Σαββατοκύριακο και διαπίστωσαν ότι η μείωση του ύπνου δεν είχε τόσο πολλές αρνητικές επιπτώσεις όταν κάποιος είχε την επόμενη ημέρα ελεύθερη.

Εκτός από την έλλειψη εγρήγορσης και τη μειωμένη μνήμη, ο κακός ύπνος έχει συνδεθεί ακόμα και με προβλήματα καρδιάς και ανοσοποιητικού συστήματος.

Πηγή: in.gr

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Διαταραχές ύπνου: Πού οφείλονται και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν;

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X