Υπερφαγία

Τα τελευταία χρόνια έχω βρει “καταφύγιο” στο φαγητό. Τι να κάνω για να επιστρέψω στα φυσιολογικά μου κιλά;

Είμαι 36 ετών, εργαζόμενη-σύζυγος-μητέρα, και τα τελευταία χρόνια λόγω προσωπικών προβλημάτων, στα οποία προστέθηκε ο εγκλεισμός λόγω πανδημίας, έχω βρει “καταφύγιο” στο φαγητό.

Κατανοώ ότι τρώω υπερβολικά για να καλύψω ψυχικές και συναισθηματικές ανάγκες, όμως κάθε φορά που αποφασίζω να ξεκινήσω διατροφή/δίαιτα πολύ σύντομα τη χαλάω, τρώγοντας ακόμα περισσότερο.

Θα επιθυμούσα επικοινωνία με κάποιον ειδικό ώστε να “ξεκλειδώσει” το μυαλό μου και να επιστρέψω στη φυσιολογικότητά μου (όσο γίνεται δεδομένων των συνθηκών).

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Στο ερώτημα σας απάντησε ο Χάρης Δημοσθενόπουλος, Κλινικός Διαιτολόγος – Βιολόγος

H σχέση της λήψης φαγητού και της συναισθηματικής και ψυχικής μας κατάστασης είναι γνωστή και ιδιαίτερα δυνατή και αποτελεί ένα βασικό λόγο για την αύξηση της υπερφαγίας και κατ επέκταση και του σωματικού μας βάρους.

Είναι σύνηθες να καταφεύγουμε στην έστω και πρόσκαιρη απόλαυση του φαγητού όταν είμαστε στενχωρημένοι, αγχωμένοι, προβληματισμένοι ή θυμωμένοι με την διάθεση να “πνίξουμε” τα αρνητικά αυτά συναισθήματα και να φέρουμε στην επιφάνεια την απόλαυση και γευστική ικανοποίηση και μαζί την εγκεφαλική επιβράβευση.

Η σχέση των ορμονών της απόλαυσης και της έκκρισης τους μετά την κατανάλωση τροφών συνήθως υψηλών σε λιπαρά και ζάχαρη οδηγεί από τα συχνά τσιμπολογήματα έως και σε “υπερφαγικά επεισόδια” στην αναζήτηση της ικανοποίησης και του περιορισμού της αρνητικής διάθεσης.

Επειδή όμως αυτή η σχέση ούτε φυσιολογική είναι αλλά ταυτόχρονα μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική και επιζήμια για την υγεία μας και το βάρος μας πρέπει να περιοριστεί.

Η συνεδρία με έναν κλινικό διαιτολόγο μπορεί να βοηθήσει ιδιαίτερα. Μέσα από τη συμβουλευτική, την διατροφική εκπαίδευση, τις τεχνικές διαχείρισης των συναισθημάτων και την καταγραφή της διατροφής μας σε συνδυασμό με το πώς νιώθουμε όταν τρώμε, το γιατί και το πόσο τρώμε θα βοηθήσει να αποκτήσετε μία πιο υγιή σχέση με το φαγητό.

Χάρης Δημοσθενόπουλος ΜMedSci.SRD.PhD(c)

Κέντρο Διατροφικής Αγωγής

Κηφισίας 99, Αμπελόκηποι

www.dimosthenopoulos.gr

Article Image cover fromhttp://www.depositphotos.com/

Διαβάστε σχετικά άρθρα

Το καλοκαίρι ολοένα και πλησιάζει. Τι μπορώ να κάνω για να χάσω τα κιλά της καραντίνας;

Υπερφαγία: Προσπαθώντας να καλύψουμε τα συναισθηματικά κενά μέσω της τροφής

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X