Παραλίγο νεκρός ο 29χρονος πιλότος του F-16 που κατέπεσε στη νήσο Ψαθούρα – Πώς κατάφερε να σωθεί; – «Σώθηκε χάρη στην ψυχραιμία του»

Το περιστατικό συνέβη χθες το μεσημέρι της Τετάρτης. Το μαχητικό αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα για την άσκηση «Ιέραξ» μαζί με άλλα αεροσκάφη. Ο πιλότος ανέφερε πρόβλημα στον κινητήρα, ωστόσο τα ακριβή αίτια της πτώσης παραμένουν μέχρι στιγμής άγνωστα.

Πρόκειται για μαχητικό αεροσκάφος F-16 Block 52+ της Πολεμικής Αεροπορίας που κατέπεσε σε θαλάσσια περιοχή κοντά στη νήσο Ψαθούρα, βόρεια της Αλοννήσου.  

Ο 29χρονος πιλότος – Παναγιώτης Αποστολάκης

Παναγιώτης Αποστολάκης πιλότος

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 29χρονος Παναγιώτης Αποστολάκης πιλότος έχει καταγωγή από το Πολυνέρι Τρικάλων.

Ο ίδιος βρίσκεται σε πολύ καλή ψυχολογική κατάσταση και έχει δίπλα του την οικογένειά του, τους γονείς του και τη σύζυγό του. Είχε μάλιστα τηλεφωνική επικοινωνία με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Νίκο Δένδια, αλλά και με τους αρχηγούς ΓΕΕΘΑ και ΓΕΑ, που του ευχήθηκαν ταχεία ανάρρωση.

Πώς κατάφερε να σωθεί ο πιλότος:

Ο πιλότος πρόλαβε να χρησιμοποιήσει το σύστημα εκτίναξης από το αεροσκάφος. Ο χειριστής του αεροσκάφους της 337 Μοίρας της 110 Πτέρυγας Μάχης, περισυνελέγη στις 15:02 σώος από ελικόπτερο Super Puma της 130 Σμηναρχίας Μάχης, της Πολεμικής Αεροπορίας και κατευθύνεται στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.

Ωστόσο, ο πιλότος παρέμεινε για 89 λεπτά στη θάλασσα, καθώς λόγω του αέρα ήταν δύσκολο το Super Puma να προσεγγίσει το σημείο.

Στο σημείο έσπευσαν πέραν του Super Puma, ένα ελικόπτερο Σικόρσκι S70 από τον Μαραθώνα, ένα καναντέρ από τη Θεσσαλονίκη, καθώς και η φρεγάτα «Αιγαίο». Ακόμη, επτά πλωτά και τρία εναέρια μέσα του Λιμενικού. 

Σύμφωνα με πληροφορίες το αεροσκάφος συμμετείχε σε εκπαιδευτική πτήση (η περιοχή είναι πεδίο βολής), ενώ, κατά τις ίδιες πληροφορίες, υπήρξε αναφορά από άλλο μαχητικό που συμμετείχε στην πτήση ότι άνοιξε το αλεξίπτωτο του χειριστή. 

Ο μηχανισμός που ενεργοποιείται κατά την εκτίναξη του πιλότου σε περίπτωση ανάγκης

Το κάθισμα περιλαμβάνει μικρή λέμβο ακριβώς για περιπτώσεις που ο χειριστής πέφτει στη θάλασσα. Εξαρχής υπήρχαν αναφορές-μαρτυρίες ότι είδαν στον αέρα το αλεξίπτωτο του πιλότου, καθώς και ότι ο πιλότος βρισκόταν σε επικοινωνία με το κέντρο επιχειρήσεων.

Σχετικά άρθρα