Αρχική / Διατροφή / Δίαιτα / «Έχω πάρει κιλά λόγω καραντίνας και Πάσχα… Θα βοηθήσει μια εβδομάδα αποτοξίνωσης;»

«Έχω πάρει κιλά λόγω καραντίνας και Πάσχα… Θα βοηθήσει μια εβδομάδα αποτοξίνωσης;»

Είμαι σίγουρη πως στο πασχαλινό τραπέζι θα φάω πολύ και ήδη έχω πάρει μερικά κιλά. Για αυτό θέλω να μάθω πόσο καλό κάνει μια εβδομάδα αποτοξίνωσης; Και τι προϋποθέτει; Μόνο φρούτα και νερό;

Στο ερώτημά σας απάντησε η Επιστημονική Ομάδα της Vitamins Academy

Εάν ονειρεύεστε από τώρα τα εδέσματα του πασχαλινού τραπεζιού, και στο πίσω μέρος του μυαλού σας ξέρετε πως θα ακολουθήσετε ένα εφταήμερο πρόγραμμα αποτοξίνωσης για να απαλλαχθείτε από τις γιορτινές τοξίνες και τα κιλά, τότε καλωσορίσατε στον κόσμο της δίαιτας αποτοξίνωσης!

Τι είναι οι δίαιτες αποτοξίνωσης;

Πρόκειται για εμπορικές δίαιτες αστραπή που διαρκούν από 5 μέχρι 30 ημέρες και περιλαμβάνουν την αποκλειστική κατανάλωση χυμών ή τη χρήση καθαρτικών/ διουρητικών φαρμακευτικών σκευασμάτων. Οι υπέρμαχοι των προγραμμάτων αυτών προβάλλουν ισχυρισμούς υγείας όπως η αποβολή των τοξινών από το σώμα, η απώλεια βάρους, η μείωση της κόπωσης, των γαστρεντερικών διαταραχών και των φλεγμονών.

Δεδομένου ότι το 75% των ατόμων που κάνουν δίαιτα, δηλώνουν πως υιοθετούν κάποια «αποτοξινωτική» συνήθεια, είναι ενδιαφέρον να εξετάσουμε πόσο αποτελεσματικό είναι ένα αντίστοιχο  διατροφικό πρόγραμμα. Ως τοξίνες ορίζονται οι ουσίες εκείνες οι οποίες παράγονται από τα φυτά, τα ζώα ή άλλους μικροοργανισμούς και επιβαρύνουν την υγεία του ανθρώπου.

Βέβαια, καμία από τις εμπορικές δίαιτες αποτοξίνωσης δεν ονομάζει τις τοξίνες  που απομακρύνει. Η προσέγγισή τους είναι γενική, και αναφέρονται περισσότερο σε συστατικά της διατροφής όπως η ζάχαρη, τα λιπαρά και η γλουτένη, που θεωρούνται από κάποιους η αιτία πολλών χρόνιων παθήσεων.

Είναι οι δίαιτες αποτοξίνωσης αποτελεσματικές;

Σε ό,τι αφορά στην αποτελεσματικότητα των διαιτών αποτοξίνωσης στην απομάκρυνση τοξινών, παρότι υπάρχουν κάποιες πρώιμες επιστημονικές μελέτες ελάχιστες από αυτές έχουν πραγματοποιηθεί στο άνθρωπο. Από τα πλέον γνωστά συστατικά της διατροφής που αποδεδειγμένα παίζει το ρόλο του στην απομάκρυνση του υδραργύρου από το σώμα είναι το σελήνιο των βραζιλιάνικων ξηρών καρπών, του χοιρινού ή μοσχαρίσιου κρέατος, των οστρακοειδών και των μανιταριών.

Εάν τώρα αναρωτιέστε αν τελικά θα χάσετε βάρος, η απάντηση είναι πως φυσικά θα δείτε τη ζυγαριά να κατεβαίνει αφού μειώνετε δραματικά τις θερμίδες που λαμβάνετε. Στο σημείο αυτό της απότομης απώλειας βάρους κρύβονται 2 μειονεκτήματα: η στέρηση από τον οργανισμό πολύτιμων θρεπτικών συστατικών, αλλά και η αυξημένη πιθανότητα να «πάρετε» το βάρος πίσω! Μήπως λοιπόν πρέπει να σκεφτείτε εάν αξίζει τον κόπο η προσπάθεια;

Μήπως είναι επικίνδυνες;

Όπως ήδη αναφέραμε οι δίαιτες αποτοξίνωσης αποδίδουν χαμηλά επίπεδα ενέργειας, και θρεπτικών συστατικών. Από τη μία πλευρά ενδεχομένως να αυξάνουν την ημερήσια πρόσληψη φρούτων και λαχανικών, έχει όμως παρατηρηθεί πως είναι φτωχές σε χορταστικές φυτικές ίνες, πρωτεΐνες για το μυϊκό σύστημα, καλά λιπαρά για τον εγκέφαλο και άλλες καταλυτικές για το μεταβολισμό διατροφικές ουσίες.

Επιπλέον δίαιτες με πολύ λίγες θερμίδες έχει αποδειχθεί πως επιβραδύνουν το μεταβολισμό και αυξάνουν το αίσθημα της κόπωσης. Το ανθρώπινο σώμα έχει αναπτύξει πολύπλοκα συστήματα αποτοξίνωσης με σημαντικότερο «φίλτρο» το συκώτι. Εάν λοιπόν θέλετε να «αποτοξινωθείτε», το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να θωρακίσετε τη λειτουργία του οργάνου αυτού μειώνοντας την κατανάλωση αλκοόλ, πρόσθετης ζάχαρης και λιπαρών.

Επιπλέον, γνωρίζατε πως το γαϊδουράγκαθο ενισχύει την αποτοξινωτική δράση του συκωτιού και θωρακίζει τα κύτταρά του; Παρά τις υποσχέσεις των celebrities οι δίαιτες αποτοξίνωσης δεν αποτελούν ασφαλή και ισορροπημένη μέθοδο για να χάσετε βάρος. Οι χυμοί δεν είναι μονόδρομος! Η ουσιαστική απώλεια λίπους και βάρους χρειάζεται επιμονή και υπομονή, ισορροπημένη διατροφή και ήπια άσκηση. Για αυτό:

  • Αυξήστε την κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών.
  • Προτιμήστε ποικιλία πρωτεϊνών από κρέας, πουλερικά, θαλασσινά, όσπρια, γαλακτοκομικά και αυγά.
  • Βάλτε τα προϊόντα ολικής άλεσης στη ζωή σας.
  • Καταναλώστε σωστές μερίδες.

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Πώς να ετοιμαστούμε ψυχολογικά για μια δίαιτα; Τα 6 «στάδια της αλλαγής»!

Οι τροφές – κλειδιά για μια ισορροπημένη δίαιτα! Πώς θα τα καταφέρεις;

Μπορείτε να δείτε όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τον κορωνοϊό, πατώντας εδώ.

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X