Αρχική / Υγεία / Πρόληψη / Τα πιο συχνά λάθη που κάνει μια γυναίκα όταν παίρνει αντισυλληπτικά χάπια

Τα πιο συχνά λάθη που κάνει μια γυναίκα όταν παίρνει αντισυλληπτικά χάπια

Λόγω γάμου, θέλοντας να αλλάξω ημερομηνία περιόδου η γιατρός μου πρότεινε αντισυλληπτικά. Εκείνες τις ημέρες ήρθα σε ελεύθερη επαφή με τον σύζυγό μου. Αν έχω μείνει έγκυος, υπάρχει κάποιος κίνδυνος για το έμβρυο;

Στο ερώτημά σας απάντησε ο Μαιευτήρας – Γυναικολόγος Στέφανος Βαλαντάσης

Το ερώτημα σου δεν είναι σαφές. Εννοείς ότι έπαιρνες αντισυλληπτικά σε αυξημένες δόσεις για κάποιες ημέρες; Για να μετατοπίσεις την περίοδό σου; Ή εννοείς ότι έπαιρνες αντισυλληπτικά για 21 ημέρες; Υποτίθεται ότι αν έκανες σωστή χρήση των αντισυλληπτικων, χωρίς να παραλείπεις κάποια δόση, χωρίς να λάμβανες άλλα φάρμακα που είναι πιθανό να μειώσουν τη δραστικότητα τους, η πιθανότητα κύησης είναι μικρή. Παρόλα αυτά στην περίπτωση κάποιας αντισυλληπτικης αστοχίας, αν η κύηση είναι επιθυμητή δεν συνιστάται διακοπή για τους προαναφερθεις ιατρικούς λόγους.

Παίρνω αντισυλληπτικά αλλά μου ήρθε περίοδος

Ε: Έχω ξεκινήσει τα αντισυλληπτικά εδώ και 9 ημέρες αλλά μου ήρθε περίοδος. Μπορεί να συμβεί αυτό; Να τονίσω ότι δεν τα ξεκίνησα συγκεκριμένη μέρα του κύκλου γιατί τους τελευταίους μήνες δεν είχα καν περίοδο.

Α: Η συνήθης έναρξη των αντισυλληπτικών δισκίων για να επιτευχθεί το μέγιστο αντισυλληπτικό αποτέλεσμα είναι με την πρώτη ημέρα της περιόδου, αν υπάρχει κανονική περίοδος. Εάν δεν υπάρχει κανονική περίοδος, όπως στην περίπτωση σου, συνήθως πρώτα τη δημιουργούμε και μετά αρχίζουμε τη αντισύλληψη. Στην περίπτωσή σου καλό θα ήταν να είχες ελέγξει τα επίπεδα της Β ΧΟΡΙΑΚΗΣ γοναδοτροπίνης λίγο πριν την έναρξη των δισκίων καθώς επίσης να έχεις πραγματοποιήσει ένα κολπικό υπερηχογράφημα και ένα πλήρη ορμονικό έλεγχο. Πρέπει λοιπόν, να επισκεφθείς το γυναικολόγο σου για τον προαναφερθέντα έλεγχο.

Υπάρχει πιθανότητα εγκυμοσύνης;

E: Από 29/9 μέχρι 4/10 είχα περίοδο. Παίρνω ενάμιση χρόνο τα labous, για αντισύλληψη, αλλά λόγω κάποιων ενοχλήσεων που είχα (ναυτίες), τα σταμάτησα, τη μέρα που ήταν να πάρω το 3ο χάπι της συσκευασίας, δηλαδή στις 4/10. Ο γιατρός μου, μού είπε ότι δεν υπήρχε θέμα εφόσον είχα ενοχλήσεις. Μετά από 3 μέρες είδα έντονη αιμορραγία, η οποία κράτησε 3 μέρες. Επίσης, είχα ελεύθερες επαφές 6/10 και 7/10 με εκσπερμάτιση εντός. Υπάρχει πιθανότητα εγκυμοσύνης; Και πώς μπορώ να το επιβεβαιώσω νωρίτερα ώστε να κάνω τις απαραίτητες εξετάσεις;

Α: Είναι περίεργο να έχεις ναυτία που να οφείλεται στο αντισυλληπτικό μετά από 1, 5 χρόνο που το έπαιρνες Είναι επίσης αναμενόμενο να είχες μια νέα έμμηνο ρύση μετά τη διακοπή του αντισυλληπτικού. Άρα είχες επαφές όπως αναφέρεις, 3η και 4η ημέρα του νέου κύκλου. Πρόκειται για ημέρες που δεν θεωρούνται επικίνδυνες σε γυναίκες που έχουν σταθερό κύκλο των 28 ημερών. Επειδή όμως, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τη συχνότητα του νέου κύκλου σου μετά τη διακοπή των δισκίων, καλό θα είναι 14 – 16 ημέρες μετά τις αναφερόμενες επαφές να ελέγξεις τα επίπεδα της Β ΧΟΡΙΑΚΗ γοναδοτροπινής στο αίμα σου.

Δρ. Στέφανος Βαλαντάσης
Χειρούργος – Γυναικολόγος – Μαιευτήρας
τ. Αναπλ. Διευθυντής ΝΗΣ, Μεγάλης Βρετανίας

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Διαταραχές περιόδου: Μπορεί να οφείλονται σε ψυχολογικούς παράγοντες;

Πώς να… προετοιμάσω διατροφικά τον οργανισμό μου για επερχόμενη εγκυμοσύνη;

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X