Αρχική / Διατροφή / Διαβήτης: Τι είναι; Ποιες τροφές πρέπει και δεν πρέπει να καταναλώνουμε;
Διαβήτης:-Τι-είναι;-Ποιες-τροφές-πρέπει-και-δεν-πρέπει-να-καταναλώνουμε;

Διαβήτης: Τι είναι; Ποιες τροφές πρέπει και δεν πρέπει να καταναλώνουμε;

Η ισορροπημένη διατροφή αποτελεί το σημείο αναφοράς όλων των πολιτών της σύγχρονης εποχής, καθώς πλέον αποτελεί μια τρέχουσα ανάγκη. Ωστόσο, υφίστανται και ορισμένες παράμετροι, όπως για παράδειγμα τα υποκείμενα νοσήματα ή οι παθήσεις που διαταράσσουν τα ισχύοντα δεδομένα.

Εάν, λοιπόν, είστε από εκείνους που ταλαιπωρείστε από τον διαβήτη τότε μάλλον χρειάζεται να λάβετε υπόψη ορισμένα πράγματα για το διατροφικό σας πρόγραμμα.

Τι είναι ο διαβήτης;

Ο διαβήτης είναι μια ασθένεια που εμφανίζεται όταν τα σάκχαρα (γλυκόζη) στο αίμα βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Αξίζει να αναφερθεί πως η γλυκόζη αποτελεί την κύρια πηγή, από την οποία αντλείτε ενέργεια. Παράλληλα, η ινσουλίνη που παράγεται από το πάγκρεας βοηθά τη γλυκόζη να εισέλθει στα κύτταρα και να χρησιμοποιηθεί ως ενέργεια. 

Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις η ινσουλίνη είτε παράγεται σε μικρές είτε σε μεγάλες ποσότητες, έχοντας ως αποτέλεσμα η γλυκόζη να παραμένει στο αίμα και να μην φτάνει στα κύτταρα του οργανισμού.

Ποια προβλήματα ενδέχεται να εμφανιστούν;

  • Καρδιαγγειακές παθήσεις
  • Προβλήματα όρασης
  • Οδοντικά προβλήματα
  • Διαταραχές νευρικού συστήματος
  • Νεφρικές παθήσεις
  •  Εγκεφαλικά επεισόδια

Οι τροφές που χρειάζεται να καταναλώνετε

  • Λιπαρά ψάρια: Η κατανάλωση των λεγόμενων καλών λιπαρών κρίνεται αναγκαία για τα άτομα με διαβήτη, καθώς έχουν αυξημένο κίνδυνο για να βιώσουν μια καρδιακή πάθηση ή ένα εγκεφαλικό επεισόδιο. Αν, λοιπόν, καταναλώνετε τέτοιου είδους ψάρια μειώνονται οι φλεγμονές και βελτιώνεται η αρτηριακή σας λειτουργία.


  • Φυλλώδη πράσινα λαχανικά: Είναι εξαιρετικά θρεπτικά και χαμηλά σε θερμίδες, όπως και σε εύπεπτους υδατάνθρακες που απορροφώνται από το σώμα και δεν επηρεάζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Επίσης, είναι καλές πηγές βιταμινών και μετάλλων, συμπεριλαμβανομένης και της βιταμίνης C.

 

  • Avocado: Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και ελάχιστη ποσότητα ζάχαρης, καθιστώντας το ένα ιδανικό σνακ για τα άτομα με διαβήτη.

 

  • Αυγά: Έχουν εκπληκτικά οφέλη για την υγεία και η τακτική κατανάλωση τους μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, φλεγμονών και βελτιώνει την ευαισθησία στη χοληστερόλη.

 

  • Σπόροι chia: Είναι πλέον πολύ διαδεδομένοι, αφού έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, οι οποίες δεν αυξάνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και χαμηλή περιεκτικότητα σε εύπεπτους υδατάνθρακες.

 

  • Γιαούρτι: Πρόσφατες επιστημονικές έρευνες κατέδειξαν πως κατανάλωση ορισμένων γαλακτοκομικών προϊόντων μπορεί να βελτιώσει τη μείωση του σακχάρου στο αίμα και να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, εξαιτίας των προβιοτικών που περιέχει.

 

  • Ελαιόλαδο: Το ελαιόλαδο είναι ένα από τα κορυφαία προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα και χρειάζεται να το αξιοποιήσουμε με κάθε δυνατό τρόπο. Αξίζει να σημειωθεί πως περιέχει ελαικό οξύ, ένα μονοακόρεστο λίπος που βελτιώνει τη γλυκαιμική δράση, μειώνει τα τριγλυκερίδια και έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Συνεπώς είναι πολύ σημαντικό για τα άτομα που πάσχουν από διαβήτη, καθώς αντιμετωπίζουν προβλήματα στη διαχείριση του σακχάρου και στα επίπεδα των τριγλυκεριδίων.

Ποια τρόφιμα χρειάζεται να αποφεύγετε;

  • Τηγανιτά και τρόφιμα με trans λιπαρά
  • Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι
  • Γλυκά
  • Ποτά με επιπρόσθετη ζάχαρη

Tip: Εάν είστε υπέρβαροι ή επιθυμείτε να χάσετε τα περιττά κιλά συμβουλευθείτε έναν Διατροφολόγο, ώστε να σας καθοδηγήσει με ασφάλεια και να σας συμβουλεύσει με κατάλληλο τρόπο, δημιουργώντας ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα για εσάς και τις ανάγκες σας.

Συμπερασματικά, ο διαβήτης δεν χρειάζεται να σας τρομοκρατεί ή να σας περιορίζει ιδιαίτερα. Το μόνο που χρειάζεται να λάβετε υπόψη είναι να προσέχετε όσο το δυνατόν περισσότερο μπορείτε τη διατροφή σας και να γυμνάζεστε ανά τακτά χρονικά διαστήματα. 

Καλό θα ήταν προτού προβείτε σε οποιαδήποτε ενέργεια να συμβουλευθείτε έναν ειδικό.

Πηγές

https://www.healthline.com/nutrition/16-best-foods-for-diabetics#The-bottom-line

https://www.niddk.nih.gov/health-information/diabetes/overview/diet-eating-physical-activity

https://www.niddk.nih.gov/health-information/diabetes/overview/what-is-diabetes

Article Image cover fromhttp://www.depositphotos.com/

 

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Διαβήτης και κορωνοϊός. Όλα όσα πρέπει να προσέχουν οι ομάδες υψηλού κινδύνου!

Διαβήτης τύπου 1 και 2. Μάθε πώς να τους ξεχωρίζεις! Υπάρχουν προειδοποιητικά συμπτώματα;

 

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X