Κάρλος Γκοσν: Ο «σούπερ σταρ των επιχειρήσεων» που βρέθηκε αντιμέτωπος με τη δικαιοσύνη- Η διάσωση της Nissan, η αμοιβή των 7,4 εκατομ. ευρώ και οι γάμοι του

Κακήν κακώς θα διώξει η Nissan Motor τον πρόεδρό της, Κάρλος Γκοσν, στον οποίο μάλιστα οφείλει τη διάσωσή της. Η σύλληψή του από τους εισαγγελείς του Τόκιο είναι που έφεραν αλυσιδωτές αντιδράσεις στην εταιρεία. Όπως αποκαλύφθηκε ο Κάρλος Γκοσν είχε χρησιμοποιήσει χρήματα της εταιρείας για προσωπικούς λόγους και είχε διαπράξει πολλά άλλα σοβαρά παραπτώματα. Αυτός είναι και ο λόγος που ξεκίνησαν ήδη οι διαδικασίες για να… απαλλαγεί ο Γκοσν από τα καθήκοντά του.

carlos-ghosn-5
Ο Γκοσν συνελήφθη από τους εισαγγελείς του Τόκιο με την κατηγορία ότι απέκρυψε στοιχεία της μισθολογικής του κατάστασης, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Yomiuri που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της. Την είδηση της σύλληψής του μετέδωσε και το ιαπωνικό δίκτυο NHK, σημειώνοντας ότι κατηγορείται για υπεξαίρεση, όπως αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο. «Η εισαγγελία του Τόκιο συνέλαβε τον Γκοσν καθώς θεωρείται ύποπτος για παραβίαση της νομοθεσίας», μετέδωσε το NHK. Πολλά άλλα μέσα ενημέρωσης έχουν μεταδώσει ότι ο Γκοσν κατέθεσε ενώπιον των αρχών.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι με βάση μια έκθεση από ανώνυμο πληροφοριοδότη ερευνούσε πιθανές παράτυπες πρακτικές του Γκοσν και του εντεταλμένου διευθυντή Γκρεγκ Κέλι εδώ και μήνες, και ότι συνεργάζεται πλήρως με τους ερευνητές.
«Η έρευνα έδειξε ότι εδώ και πολλά χρόνια ο Γκοσν και ο Κέλι ανέφεραν ποσά για τους μισθούς τους στις ανακοινώσεις τους στο χρηματιστήριο του Τόκιο που ήταν χαμηλότερα από το πραγματικό ποσό, προκειμένου να μειωθεί το αναφερόμενο ποσό στην αμοιβή του Κάρλος Γκοσν», ανέφερε η Nissan σε ανακοίνωση. Σύμφωνα με την εταιρία, ο διευθύνων σύμβουλος Χιρότο Σαϊκάουα θα προτείνει στο συμβούλιο της Nissan την απομάκρυνση του Γκοσν και του Κέλι.

carlos-ghosn-2
Η είδηση προκάλεσε σοκ στην Ιαπωνία όπου ο Γκοσν, που αποτελεί μια από τις σπάνιες περιπτώσεις αλλοδαπού που καταλαμβάνει τόσο υψηλόβαθμη θέση σε μια ιαπωνική εταιρία, έχει πολύ καλή φήμη καθώς κατάφερε να σώσει τη Nissan από τα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Ο Γκοσν είναι επίσης πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής Renault.

Η εφημερίδα Asahi ανέφερε στην ιστοσελίδα της ότι οι εισαγγελείς είχαν ξεκινήσει να ερευνούν τα γραφεία στην έδρα της Nissan και σε άλλα σημεία το απόγευμα της Δευτέρας (τοπική ώρα).

carlos-ghosn

Τι είπε ο Γάλλος Υπουργός Οικονομικών

«Ο Κάρλος Γκοσν δεν είναι πλέον σε θέση να μπορεί να ηγείται της Renault», δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ στον γαλλικό ραδιοφωνικό σταθμό France Info.
«Ωστόσο, δεν έχουμε ζητήσει την επίσημη απομάκρυνση του Γκοσν από το διοικητικό συμβούλιο για έναν απλό λόγο, ότι δεν έχουμε καμία απόδειξη και ότι παρακολουθούμε τη νομική διαδικασία», πρόσθεσε ο Λεμέρ.

Το γαλλικό Δημόσιο κατέχει ποσοστό 15% στη Renault, η οποία με τη σειρά της έχει μερίδιο 43,3% στη Nissan.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη RaceDepartment (@racedepartment) στις

Η αρρώστια στα 2 του χρόνια και οι σπουδές του

 

Ο Κάρλος γεννήθηκε στις 9 Μαρτίου του 1954 στο Πόρτο Βέλιο της Βραζιλίας ωστόσο η καταγωγή του είναι από το Λίβανο. Ο παππούς του όπως συνηθιζόταν τότε έφυγε από το Λίβανο για να αναζητήσει μία καλύτερη ζωή. Μάλιστα έφυγε στην ηλικία των 13 χρονών! Ξεκίνησε να δουλεύει από μικρή ηλικία και ασχολήθηκε με το εμπόριο καουτσούκ, την αγοραπωλησία αγροτικών προϊόντων και την αεροπορία. Ο πατέρας του Κάρλος, Χόρχε, παντρεύτηκε μία Νιγηριανή με καταγωγή από το Λίβανο.

Η οικογένεια ήταν εγκαταστημένη στο Πόρτο Βέλιο μέχρι που ο Κάρλος αρρώστησε στην ηλικία των 2 ετών. Σε εκείνη την περιοχή το νερό δεν ήταν πόσιμο και αναγκαστικά έπρεπε να αποστειρωθεί πριν καταναλωθεί. Ο Κάρλος ωστόσο ήπιε μία φορά μη πόσιμο νερό και αρρώστησε βαριά. Ο γιατρός συμβούλεψε την οικογένεια να φύγει από την περιοχή κι έτσι μετακόμισαν στο Ρίο ντε Τζανέιρο. Εκεί δεν ανάρρωσε πλήρως οπότε όταν έγινε 6 χρονών η μητέρα του πήρε εκείνον και την αδερφή του και μετακόμισαν στη Βυρηττό όπου ζούσε η γιαγιά του.

Αφού ολοκλήρωσε την δευτεροβάθμια εκπαίδευση μετακόμισε στο Παρίσι για τις σπουδές του. Εκεί πήγε στην Πολυτεχνική σχολή και έπειτα το 1978 στο Ecole des Mines de Paris από όπου πήρε πτυχίο μηχανικού.

Σήμερα έχει τη Γαλλική υπηκοότητα. Βέβαια αξίζει να σημειώσουμε ότι μιλάει 4 γλώσσες, Γαλλικά, Πορτογαλλικά, Αγγλικά και Αραβικά ενώ έχει κάνει και μαθήματα Ιαπωνικών.

carlos-ghosn-4

Η αμοιβή των 7,4 εκατομμυρίων ευρώ και η διάσωση της Nissan

 

Στα 40 χρόνια πορείας του στην αυτοκινητοβιομηχανία, τα επαινετικά σχόλια που κέρδισε ο Κάρλος Γκοσν για τις επιχειρήσεις που κατάφερε να αναδιαρθρώσει συχνά συνοδεύονταν από επικρίσεις για τα χρήματα που έλαβε ως ανταμοιβή.

Το σκάνδαλο ξέσπασε μόλις πέντε μήνες αφότου ο 64χρονος επικεφαλής της συμμαχίας Renault-Nissan κέρδισε οριακά μια ψηφοφορία μεταξύ των μετόχων στη Renault για το πακέτο αποδοχών του για το 2017 ύψους 7,4 εκατ ευρώ.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Eng. Abdalla Alhammadi (@eng_aalhammadi) στις

Έγινε γνωστός τη δεκαετία του 1990 για την ικανότητά του να βοηθά προβληματικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανακάμψουν, αποτρέποντας τη χρεοκοπία των Renault και Nissan και αργότερα της Mitsibusi Motors. Θεωρείται από τις πιο αξιοσέβαστες προσωπικότητες του διεθνούς επιχειρείν, ενώ του είχε γίνει πρόταση να αναλάβει και τη Ford, την οποία όμως απέρριψε.

carlos-ghosn-3

Τα πρώτα του βήματα και πώς έγινε «σούπερ σταρ των επιχειρήσεων»

 

Ξεκίνησε την καριέρα του το 1978 στη βιομηχανία ελαστικών Michelin στη Γαλλία, ενώ το 1996 μετακινήθηκε στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault. Εκεί ανέλαβε να οδηγήσει την εταιρία σε ανάκαμψη, με τις επιδόσεις του να του εξασφαλίζουν το προσωνύμιο «Le Cost Killer» – Ο δολοφόνος του κόστους.

Αφού η Renault σφράγισε τη συμμαχία της με την Nissan το 1999, ο Γκοσν χρησιμοποίησε παρόμοιες μεθόδους για να αναγεννηθεί η προβληματική ιαπωνική εταιρία. Η προσπάθειά του είχε ως αποτέλεσμα να θεωρηθεί «σούπερ σταρ των επιχειρήσεων» στην Ιαπωνία, να έχει εκτεταμένη κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης ενώ εκδόθηκε ακόμα και κόμικ manga για τη ζωή του.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Yahoo Finance Canada (@yahoofinanceca) στις

Την ώρα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες στη δυτική Ευρώπη και την Ιαπωνία αντιμετώπιζαν δυσκολίες, ο Γκοσν κυκλοφόρησε ένα φθηνό αυτοκίνητο λαϊκής κατανάλωσης στις αναδυόμενες αγορές και αγκάλιασε τα ηλεκτρικά οχήματα πριν από πολλούς άλλους. Τα ιαπωνικά ΜΜΕ τον χαρακτήριζαν «Κύριο 7-11», επειδή εργαζόταν από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το βράδυ.

Ποτέ δεν έκρυψε ότι πιστεύει πως υπάρχουν υπερβολικά πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο και πως πρέπει να συνεχιστεί η συγκέντρωση του κλάδου – το 2016 πρόσθεσε την ιαπωνική Mitsubishi Motors Corp στη συμμαχία.

https://www.youtube.com/watch?v=UW_0Wgr-xfM

Οι 2 γάμοι και τα 4 παιδιά

Από τον πρώτο του γάμο με την Ρίτα Γκοσν ο Κάρλος έχει αποκτήσει 4 παιδιά τη Caroline, τη Nadine, τη Maya και τον Anthony.

Η Caroline ίδρυσε τη Levo, ένα επαγγελματικό δίκτυο αφιερωμένο στη βοήθεια των millennials στον χώρο εργασίας. Από την άλλη η Nadine είναι μία επιτυχημένη σχεδιάστρια κοσμημάτων.
Τον Μάιο του 2016 παντρεύτηκε την Carole Nahas.

Η κόρη του Nadine:

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

???? Tv Tuesdays ????????‍♀️ Thank you Blogger Style for the Interview and Feature ☺️

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη ????????N∀pINƎ פHOSN???? (@nadineghosnjewelry) στις

Σχετικά άρθρα