Μαρίνα Σάττι: Τα ιδιαίτερα παιδικά της χρόνια, το κόμπλεξ και το bullying λόγω της καταγωγής της από το Σουδάν – «Ο μπαμπάς μου ήταν ο πρώτος μαύρος που αντίκρισε η γιαγιά μου» – «Θαυμάζω τη μαμά μου για τον ατίθασο χαρακτήρα της» – Η καριέρα της στη μουσική και στην υποκριτική – Η σχέση της με γνωστό ηθοποιό και ο λόγος χωρισμού

Η 37χρονη Μαρίνα Σάττι γεννήθηκε στις 26 Δεκεμβρίου 1986. Έχει καταγωγή από την Κρήτη και το Σουδάν. Είναι τραγουδίστρια, συνθέτρια, μουσική παραγωγός και ηθοποιός.

Είναι πτυχιούχος κλασικού πιάνου, ανώτερων θεωρητικών σπουδών στη μουσική, διπλωματούχος κλασικού τραγουδιού και υποκριτικής. Το 2007 η Μαρίνα Σάττι κέρδισε υποτροφία για το φημισμένο Berklee College of Music, ως εξαιρετικό μουσικό ταλέντο, από όπου και αποφοίτησε το 2011 σπουδάζοντας ενορχήστρωση και παραγωγή και jazz μουσική δίπλα στους Danilo Perez και Jamie Haddad. Ξεχώρισε, καθώς ανέπτυξε έναν προσωπικό ήχο που συνδυάζει τις διαφορετικές μουσικές παραδόσεις με τις οποίες μεγάλωσε, όπως την ελληνική, την αραβική αλλά και τη βαλκανική.

Τα παιδικά της χρόνια και οι γονείς της

Έζησε ιδιαίτερα παιδικά χρόνια και έλαβε ερεθίσματα που επηρέασαν σημαντικά την πορεία της στο χώρο της μουσικής.

Μάλιστα, σε συνέντευξή της, έχει μιλήσει για τα παιδικά της χρόνια, τη γνωριμία της μητέρας της, που γεννήθηκε στην Κρήτη, με τον πατέρα της που κατάγεται από το Σουδάν, αλλά και για την αδελφή της, η οποία ζει εκεί και την οποία γνώρισε για πρώτη φορά όταν εκείνη ήταν 7 χρονών.

«Η μαμά μου είχε μεγαλώσει στην Κρήτη, ο μπαμπάς μου είχε μεγαλώσει στο Σουδάν, ήρθε φοιτητής στην Αθήνα και έτσι γνωρίστηκαν. Υπάρχουν διαφορές όπως καταλαβαίνετε και ακόμα υπάρχουν. Πιστεύω ότι κατάφεραν να βρουν μια ισορροπία λόγω του έρωτα και στη συνέχεια ήρθαμε και εμείς, τα παιδιά. Θαυμάζω τη μαμά μου γι’ αυτό, για τον ατίθασο χαρακτήρα της. Μεγαλώνοντας συνειδητοποιώ λέω “ουάου, μαγκιά”. Ο μπαμπάς μου ήταν ο πρώτος μαύρος που αντίκρισε η γιαγιά μου».

«Μεγαλώνοντας και κοιτάζοντας πρόσφατα φωτογραφίες, είδα κάποιες εικόνες που δικαιολογούν πολλά πράγματα στη συνέχεια της ζωής μου. Όπως οι εικόνες από το Σουδάν, με την οικογένεια, με τις θείες, μία μίξη πολύ έντονη. Εγώ πήγαινα τα καλοκαίρια στο Σουδάν. Η οικογένεια εκεί με δέχτηκε ακόμα πιο θερμά από όσο δέχτηκαν εκείνον στην Ελλάδα. Η κουλτούρα του Σουδάν ήταν η κανονικότητά μου. Ας πούμε πως εκεί ερχόμαστε από μια χώρα που είμαστε κάπως πιο μπροστά σε κάποια πράγματα. Επίσης, ήταν η οικογένεια «του άντρα στο Σουδάν»Η γιαγιά μου και η θεία μου είχαν δυο χαρακιές στο μάγουλο, κάτι που το κάνουν στις φυλές εκεί για να δείχνουν από που είναι και που ανήκουν».

«Ο μπαμπάς μου μένει και τώρα στο Σουδάν απλά αυτή την περίοδο βρίσκεται στην Αίγυπτο λόγω αυτών που γίνονται στο Σουδάν. Ο μπαμπάς μου, η νέα του γυναίκα και η αδελφούλα μου είναι εκεί. Με την αδελφή μου που είναι δεκαπέντε χρονών συναντηθήκαμε για πρώτη φορά όταν ήταν 7, 8 χρονών. Είναι μικρούλα και δεν έχει άλλα αδέλφια από τους γονείς της. Ήταν πολύ ενθουσιασμένη μαζί μου. Είναι πολύ έξυπνη και ταλαντούχα, χορεύει, τραγουδάει, μιλάει πολλές γλώσσες. Ήθελε πάρα πολύ να μας βλέπει, μας έπαιρνε τηλέφωνο η μαμά της και μας έλεγε πως λέει συνέχεια στο σχολείο η μικρή πως έχει δυο αδέλφια και θέλει να σας δει. “Απλώς είναι στην Ελλάδα” έλεγε στους συμμαθητές της. Έχει φωτογραφίες μας στο σπίτι και λέει πως “αυτοί, είναι η αδελφή και ο αδελφός μου”»..

Το κόμπλεξ και το bullying λόγω της καταγωγής της από το Σουδάν

Η Μαρίνα Σάττι έχει πει:

«Ο μπαμπάς μου ήρθε από το Σουδάν για να σπουδάσει ιατρική στην Αθήνα και η μαμά μου από την Κρήτη για να σπουδάσει χημικός μηχανικός, έτσι γνωρίστηκαν. Με συγκινεί η ιστορία των γονιών μου γιατί ήταν πολύ διαφορετική εποχή. Ο μπαμπάς μου δέχτηκε bullying όταν ήρθε στην Ελλάδα». Όσο για το αν δέχτηκε η ίδια bullying, είπε: «Στο μπαλέτο τα κορίτσια με αποκαλούσαν σοκολάτα και εγώ πήγαινα και το έλεγα στη διευθύντρια»! «Ντρεπόμουν να έρθει να με πάρει ο πατέρας μου από το φροντιστήριο».

«Είχα μια ενοχή εγώ από μόνη μου, ένα κόμπλεξ, χωρίς να μου έχει πει κανείς κάτι, ότι ο μπαμπάς μου ήταν μαύρος, δεν τρελαινόμουν να εμφανίζεται στο σχολείο. Είναι αυτή η μαλακία που μας πιάνει όλους, ότι για να νιώσουμε ενταγμένοι πρέπει να μοιάζουμε. Πλέον με όποιο τρόπο μπορώ, σπρώχνω πάντα προς το αντίθετο τους ανθρώπους γύρω μου, ή τα κορίτσια στη χορωδία που μπορεί να θέλουν να νιώσουν ασφαλή με το να καμουφλάρονται. Γιατί να σκοτώσει κάποιος ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του, για να νιώσει ενταγμένος»;

Η καριέρα της στη μουσική

Ως τραγουδίστρια, έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως: Bobby McFerrin, Wayne Shorter, Danilo Perez, Patrice Rushen, Peter Herbolzheimer, Zebra Omnes, Simon Shaheen, Μάριος Φραγκούλης, Αλέκα Κανελλίδου, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Χρήστος Θηβαίος, και πολλούς άλλους. Το 2007, τραγούδησε το τραγούδι Sugartown στην ομώνυμη ταινία του Κίμωνα Τσακίρη (Βραβείου κοινού στο Β’ Φεστιβάλ Κοινού Κύπρου) ενώ δύο χρόνια μετά, το 2009, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην ευρωπαϊκή περιοδεία της European Jazz Orchestra (EBU). Επιπλέον, το 2010, τραγούδησε στο Kennedy Center (Washington DC) με το World Jazz Nonet.

Έχοντας εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη European Jazz Orchestra (EBU) ερμηνεύοντας έργα του Peter Herbolzheimer, τραγουδήσει στο John F. Kennedy Center της Ουάσιγκτον με το World Jazz Nonet και συμμετάσχει στο a cappella φωνητικό σχήμα “The Singing Tribe” σε συνεργασία με τον Bobby McFerrin, είναι μια δημιουργός και περφόρμερ που είναι δύσκολο να καταταχθεί καλλιτεχνικά.

Από το Μέγαρο Μουσικής και τη Λυρική Σκηνή σε πανηγύρια στα υψίπεδα της Κρήτης, μπορεί να είναι ταυτόχρονα και pop και ethnic και mainstream, όπως μπορεί με την ίδια άνεση να είναι και λυρική και urban και παραδοσιακή. Τα ευρωπαϊκά Μέσα την παρουσιάζουν ως πρέσβειρα της ελληνικής και βαλκανικής σκηνής, μιας ιδιαίτερης διαδρομής που παντρεύει την παραδοσιακή μουσική με την pop, τόσο κλασική όσο και σύγχρονη.

Το 2017 κατέκτησε την κορυφή των charts με το single «Μάντισσα», ενώ λίγο αργότερα το κοινό υποδέχτηκε το τραγούδι «Πόνος Κρυφός», που έκανε πρεμιέρα στο γερμανικό Colors (πρώτη εμφάνιση στο κανάλι Έλληνα καλλιτέχνη με ελληνικό στίχο), σημειώνοντας ακόμα μία πρωτιά, αυτή τη φορά στην πλατφόρμα NOWNESS, που παρουσίασε πρώτη το εξαιρετικό της βίντεο κλιπ για το παραδοσιακό κομμάτι «Γιατί Πουλί μ’».

Το 2017 ίδρυσε τις Chóres [ˈkɔɾɛs], ένα αμιγώς γυναικείο χορωδιακό σύνολο, αποτελούμενο από 150 και πλέον γυναίκες 15-60 χρονών, του οποίου διατηρεί την καλλιτεχνική διεύθυνση. Πρόκειται για ένα καλλιτεχνικό φυτώριο που αποσκοπεί στη διάσωση, επεξεργασία και προώθηση του πλούτου της ελληνικής παράδοσης, αλλά και στη δημιουργία πρωτότυπου μουσικού ρεπερτορίου και παραστασιακών δράσεων σε συνεργασία με σύγχρονους καλλιτέχνες, ενώ αναβιώνει με μοναδικό τρόπο τα παραδοσιακά τραγούδια του χθες με τον ήχο και την αισθητική του σήμερα.

Τον Μάιο του 2022 κυκλοφόρησε το πρώτο ολοκληρωμένο προσωπικό της άλμπουμ, “YENNA”, ενώ το 2023 πειραματίστηκε παραδίδοντας το μικρού μήκους ντοκιμαντέρ της, “FLABOURO”, αλλά και το “TUCUTUM”, ένα τραγούδι-σχόλιο πάνω στη βαλκανική trap, που αναδείχτηκε στο viral του καλοκαιριού της χρονιάς.

Το υποκριτικό της ταλέντο

Ως ηθοποιός, έχει εμφανιστεί στις τηλεοπτικές σειρές Γ4 του Alpha TV και Steps στον ANT1 καθώς και σε πολλές θεατρικές παραστάσεις όπως: Shrek the Musical, Ο Βιολιστής στη Στέγη, Το Μαγαζάκι του τρόμου, Ιππόλυτος, Τραχίνιες, Εκκλησιάζουσες κ.α.

Έχει συμμετάσχει, επίσης, και σε διάφορες μεταγλωττίσεις ταινιών της Disney, της Mattel (Barbie) κ.α. Οι πιο γνωστοί ρόλοι που έχει μεταγλωττίσει είναι αυτός της Άριελ, της μικρής γοργόνας, στην τρίτη ταινία της τριλογίας, στο τραγουδιστικό κομμάτι, καθώς επίσης και η Βαϊάνα, η πιο πρόσφατη πριγκίπισσα της Disney, στους διαλόγους και τα τραγούδια.

Τα τελευταία χρόνια συνθέτει μουσική για διαφημιστικά spot, θεατρικά έργα και ταινίες μικρού μήκους ενώ το 2016 κυκλοφόρησε το πρώτο της single, μια διασκευή του μικρασιατικού τραγούδι “Θα Σπάσω Κούπες”.

Η σχέση της με γνωστό ηθοποιό

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του παρελθόντος η γνωστή τραγουδίστρια διατηρούσε δεσμό με τον Ιβάν Σβιτάιλο, την εποχή που είχε βγάλει το τραγούδι «Μάντισσα».

Το ζευγάρι έμεινε μαζί για περίπου 3 χρόνια. Ενώ συνεργάστηκαν και επαγγελματικά στο μιούζικαλ Δαίμονες, το 2013, στο πλευρό της Άννας Βίσση.

Ο χωρισμός τους μάλιστα ήταν επεισοδιακός, καθώς ο Ιβάν απαθανατίστηκε σε τρυφερά ενσταντανέ με την Βασιλική Τρουφάκου, μετά την γνωριμία και τη συνεργασία τους στο Rocky Horror Show και το Κάτω Παρτάλι.

Eurovision 2024

Σχετικά άρθρα