Διαπαιδαγώγηση: Πώς θα διδάξω στο παιδί την πειθαρχεία;

<p style="text-align: justify;">Είναι ιδιαίτερα δύσκολο για ένα γονιό να αντιμετωπίσει τα νευρικά ξεσπάσματα και την απείθαρχη συμπεριφορά του παιδιού του.<br />Ο κ. Στέλιος Μαντούδης(<a href="http://www.mandou.gr">www.mandou.gr</a>), Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής, τονίζει ότι τα παιδιά μετά την ηλικία των έξι ετών θέλουν να εκφράζουν τη δική τους άποψη και δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στους κανόνες και στα όρια. Αντιδρούν έντονα και συχνά έχουν ξεσπάσματα θυμού.</p>
<p style="text-align: justify;">Παρακάτω αναφέρουμε χρήσιμες μεθόδους αντιμετώπισης οργής, θυμού και απειθαρχίας των παιδιών:<br />• Όταν ένα παιδί βρίσκεται σε κάποια έκρηξη μην προσπαθείτε να κουβεντιάσετε μαζί του<br />• Κρατήστε στην αγκαλιά σας ένα παιδί για να το ηρεμήσετε, ή στείλτε το να ηρεμήσει σε ένα άλλο δωμάτιο<br />• Αφήστε τα να βρουν κάποια άλλη διέξοδο στο θυμό τους<br />• Μην απειλείται ποτέ ότι θα κάνετε κάτι που δεν μπορείτε να το κάνετε<br />• Αντιμετωπίστε με χιούμορ, καλή διάθεση, την προσπάθεια των παιδιών να σας παρασύρουν στο θυμό τους<br />• Μη συνεχίζετε να υπογραμμίζετε τα λάθη που ήδη έχουν γίνει<br />• Μην συντηρείται μια κατάσταση ανταγωνισμού και λογομαχίας στο σπίτι<br />• Προσπαθήστε να μη χρησιμοποιείτε το ξύλο και τις φωνές σαν μέσο επιβολής<br />• Δείξτε εμπιστοσύνη και όχι υπερβολική προστασία<br />• Σταματήστε να σκέφτεστε εσείς για αυτά κάνοντάς τα να ξεχνούν τις δικές τους προκλήσεις<br />• Μη ζητάτε περισσότερα από όσα αυτά μπορούν να σας προσφέρουν</p>
<p style="text-align: justify;">Μη ξεχνάτε να ανταμείβετε την καλή συμπεριφορά του παιδιού σας και να αγνοείτε όσο γίνεται την αρνητική συμπεριφορά. Εάν παρατηρήσετε ότι παρά τις προσπάθειες σας το παιδί συνεχίζει να μην σας ακούει και να έχει ξεσπάσματα θυμού τότε είναι χρήσιμο να συμβουλευτείτε έναν Ειδικό για το πώς να τους χειριστείτε. Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν κάποια διαταραχή χρειάζονται ειδικό τρόπο διαπαιδαγώγησης και οπωσδήποτε καθοδήγηση από θεραπευτή.</p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<div class="items-leading">
<div class="leading-0">
<p> </p>
<p><strong>Ο Στέλιος Μαντούδης είναι  Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής με Μετεκπαίδευση στο Royal Free Hospital του Λονδίνου  </strong><br /><strong>με Eξειδίκευση στην Αναπτυξιακή Εκτίμηση με την κλίμακα  Bayley, movement ABC</strong></p>
<p align="left">Γεννήθηκα στην Αθήνα όπου τελείωσα το Λύκειο Βύρωνα.</p>
<p align="left">Μετά από εισαγωγικές εξετάσεις φοίτησα στο ΤΕΙ Εργοθεραπείας Αθηνών και πήρα το πτυχίο μου με επίδοση "Λίαν Καλώς".</p>
<p align="left">Από τα πρώτα χρόνια της αποφοίτησης μου από τη σχολή ενδιαφερόμουν για τον Παιδιατρικό κλάδο της Εργοθεραπείας και ειδικότερα την Αναπτυξιακή Εργοθεραπεία. Από το 1989 που αποφοίτησα, άρχισα να εργάζομαι με την εποπτεία μιας έμπειρης Εργοθεραπεύτριας κάνοντας θεραπείες παιδιών με εγκεφαλική παράλυση αλλά και αναπτυξιακές δυσκολίες κατ’οίκων.  Από το 1990 και μετά, απέκτησα τη δική μου επαγγελματική στέγη και δούλευα παράλληλα στο γραφείο μου και κατ’οίκων. Το 1991 επισκέφτηκα για πρώτη φορά την κα Λωρέττα Θωμαίδου και ξεκίνησα μια συνεργασία ως επιστημονικός συνεργάτης μέχρι το 2008 στην Α' Παιδιατρική του Παν/μίου Αθηνών στο Νοσοκομείο Παίδων "Αγία Σοφία", ως Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής.</p>
<p>Έκανα εκπαίδευση στην Αγγλία στη χορήγηση και εφαρμογή της Αναπτυξιακής Δοκιμασίας BayleyScalesofInfantDevelopmentστο RoyalFreeHospitalτου Λονδίνου με γνωστικό αντικείμενο την Αναπτυξιακή Εκτίμηση Βρεφών και νηπίων.</p>
<p>Μετά την επιστροφή μου από την Αγγλία, συνεργάστηκα παράλληλα και με το με Ιατρείο ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣόπου ήταν καθηγήτρια η X Τζουμάκα-Μπακούλα και διευθύντρια η Λωρέττα Θωμαίδου και εφάρμοσα το Αναπτυξιακό τεστ Bayleyστα παιδιά που επισκεπτόντουσαν το Ιατρείο Αναπτυξιακής Παιδιατρικής και είχαν ανάγκη από αναπτυξιακή εκτίμηση. Ενώ, συγχρόνως μία φορά την εβδομάδα  συμμετείχα στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας των Πρόωρων Παιδιών του ΙΑΣΩ. Διευθυντής ήταν ο κος Κωνσταντίνου και υπεύθυνη του follow-upτων Πρόωρων Παιδιών ήταν η Παιδονευρολόγος Ελένη Σκουτέλη. Σκοπός του follow-upήταν να εντοπιστούν έγκαιρα πιθανές Νευρολογικές και Αναπτυξιακές δυσκολίες, να γίνει συμβουλευτική στους γονείς και σύσταση προγράμματος πρώιμης παρέμβασης κατά περίπτωση.</p>
<p>Το 2008 και μετά την εκλογή της κας Λωρέττα Θωμαίδου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών μεταφέρθηκα στην Β' Παιδιατρική Κλινική, του Παν/μίου Αθηνών, ως Επιστημονικός Συνεργάτης με την ομάδα της.</p>
<p> </p>
<p><strong><em>Επιστημονικός Συνεργάτης στη Μονάδα</em></strong></p>
<p><strong><em>Αναπτυξιακής Παιδιατρικής</em></strong></p>
<p> </p>
<p>Η συμβολή μου στη Μονάδα της Αναπτυξιακής Παιδιατρικής επεκτάθηκε συγκεκριμένα μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της Μονάδας. Είχαμε σαν στόχο την:</p>
<p> </p>
<p>·         Προώθηση των Αναπτυξιακών Ελέγχων και ευαισθητοποίηση των Παιδιάτρων σε θέματα γύρω από την παιδική ανάπτυξη.</p>
<p>·         Δημιουργία νέων Αναπτυξιακών Δοκιμασιών που να ελέγχουν με αντικειμενικό τρόπο τις Αναπτυξιακές ικανότητες των παιδιών σχολικής-προσχολικής ηλικίας.</p>
<p>·         Μελέτη και προσαρμογή στα ελληνικά δεδομένα νέων θεραπευτικών μεθόδων.</p>
<p>·         <strong>Δημιουργία πρότυπης Δοκιμασίας Ελέγχου της Σχολικής Ετοιμότητας</strong></p>
<p><strong>« Α' ΤΕΣΤ » για την έγκαιρη πρόληψη των Μαθησιακών Δυσκολιών.</strong></p>
<p>Απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (5-6 χρόνων) λίγο πριν αρχίσουν</p>
<p>την φοίτησή τους στην Α' Δημοτικού.</p>
<p class="readmore"> </p>
</div>
</div>
<div class="items-row cols-1 row-0">
<div class="item column-1">
<h2> </h2>
</div>
</div>

Σχετικά άρθρα