Αρχική / Διατροφή / 3 κανόνες της Μεσογειακής διατροφής για καλύτερη υγεία και μακροζωία
3 κανόνες της Μεσογειακής διατροφής για καλύτερη υγεία και μακροζωία thumbnail
Το μυστικό στη μεσογειακή διατροφή είναι ο συνδυασμός των τροφών και όχι ένα συγκεκριμένο τρόφιμο. Η Ελλάδα κατά παράδοση έχει να παρουσιάσει τα καλύτερα διαιτολόγια σε σχέση με άλλες χώρες της Μεσογείου. Για το λόγο αυτό και πολλοί επιστήμονες διαιτολόγοι

3 κανόνες της Μεσογειακής διατροφής για καλύτερη υγεία και μακροζωία

Από τον Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, Ευμένη Π. Καραφυλλίδη.





Είναι μύθος ή αλήθεια ότι η μεσογειακή διατροφή ενισχύει την καλή λειτουργία της καρδιάς;


Πρόσφατες επιστημονικές μελέτες έδειξαν ότι η κατάλληλη διατροφή, η γνωστή μεσογειακή διατροφή, μπορεί να συμβάλει στην παράταση της ζωής. Οι μεγαλύτερες αιτίες θνησιμότητας στην εποχή μας είναι οι καρδιακές παθήσεις και ο καρκίνος, που είναι αποτέλεσμα πολύπλοκων και σύνθετων διεργασιών, και δυναμικών αλληλεπιδράσεων γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων.


Ξένοι επιστήμονες μελετώντας την ελληνική διατροφή διαπίστωσαν ότι ένα διαιτολόγιο πλούσιο σε φρούτα, όσπρια, λαχανικά και ελαιόλαδο, όχι μόνο αυξάνει το μέσο όρο ζωής αλλά ελαττώνει σημαντικά την πιθανότητα προσβολής από καρδιαγγειακά νοσήματα και καρκίνο.


Το μυστικό στη μεσογειακή διατροφή είναι ο συνδυασμός των τροφών και όχι ένα συγκεκριμένο τρόφιμο. Η Ελλάδα κατά παράδοση έχει να παρουσιάσει τα καλύτερα διαιτολόγια σε σχέση με άλλες χώρες της Μεσογείου. Για το λόγο αυτό και πολλοί επιστήμονες διαιτολόγοι ανά τον κόσμο φαίνεται να υιοθετούν τις διατροφικές μας συνήθειες. Όμως, αντίθετα από τους ξένους, οι Έλληνες από το 1980 και μετά φαίνεται ότι απομακρύνονται από την παραδοσιακή διατροφή περιορίζοντας τα όσπρια και τα λαχανικά, αυξάνοντας παράλληλα την κατανάλωση του κόκκινου κρέατος. Οι συνέπειες στην υγείας μας γίνονται πλέον αισθητές.


Οι Έλληνες για χρόνια είχαν το μεγαλύτερο μέσο όρο ζωής ανά τον κόσμο. Δυστυχώς, όμως, οι νέες έρευνες συναινούν στο ότι οι νέες διατροφικές μας συνήθειες έχουν συμβάλει στην αύξηση της εμφάνισης πολλών ασθενειών, αναιρώντας τις ωφέλειες της παραδοσιακής μας διατροφής. Όλες οι έρευνες και οι μελέτες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η μεσογειακή διατροφή χτυπά τη θνησιμότητα,  χαρίζει μακροζωία και καλή υγεία.


Αν πραγματικά θέλουμε μία καλύτερη υγεία και καλύτερη ζωή τότε θα πρέπει να αποκτήσουμε τις βασικές αρχές της διατροφής.


· Όσπρια ξανά στο εβδομαδιαίο μενού (Τουλάχιστον 1-2 φορές την εβδομάδα)
Τα όσπρια κάποτε ήταν το φαγητό του φτωχού σήμερα όμως, είναι ανάγκη για την καλύτερη υγεία. Τα όσπρια αποτελούν τροφή – ασπίδα απέναντι σε βαριές ασθένειες που μπορούν να προκύψουν από την εξάντληση του οργανισμού.


· Άφθονο ψάρι, λιγότερο κρέας
Τα ψάρια μπορούν να αντικαταστήσουν επαρκώς  (τουλάχιστον 2–3 φορές την εβδομάδα) ένα γεύμα κρέατος. Διαθέτουν όλα τα καλά λιπαρά για τον οργανισμό μας.


·Ελαιόλαδο: η βάση της διατροφής
Η καθημερινή κατανάλωση ελαιολάδου σε ποικίλες ποσότητες συνεπάγεται υψηλή περιεκτικότητα της δίαιτας σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα.


Με εκτίμηση,


ΕΥΜΕΝΗΣ Π. ΚΑΡΑΦΥΛΛΙΔΗΣ BSc (Hons), MSc, NYSCDN


Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος


Πανεπιστημίου Leeds M., Αγγλία


Πανεπιστημίου Columbia, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ


Διευθυντής Διαιτολογικού Τμήματος ΙΑΣΩ General


Μέλος Ογκολογικού Συμβουλίου ΙΑΣΩ General


email: ek2174@columbia.edu


Τηλ:  2107470167 // 6974442646


www.karafillides.gr

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X