Αρχική / Ψυχολογία / Real Life / Θυμός / Δυσκολία διαχείρισης θυμού: Πώς να ελέγξω τις αντιδράσεις μου;
xespasmata-thumou-einai-kuklothimia-kuklothimikos

Ο 32χρονος Γιώργος ρωτά

Δυσκολία διαχείρισης θυμού: Πώς να ελέγξω τις αντιδράσεις μου;

Διάβασα ένα άρθρο για την κυκλοθυμία για να μάθω τι τρέχει με μένα επιτέλους. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, αλλάζει η διάθεση μου μέσα σε λεπτά της ώρας, ποτέ δεν ήμουν αγενής με κανέναν, ούτε είχα άγρια ξεσπάσματα σε άλλους, παρά μόνο αν έκαναν εκείνοι την κίνηση για τσακωμό όπου και δεν μπορώ να σταματήσω να χτυπάω τον άλλο και μετά μετανιώνω. Τι είναι και τι πρέπει να κάνω;

Στο ερώτημα απαντά η Ψυχολόγος Γεωργία Καλτσίδου:

Αγαπητέ αναγνώστη,

από το μήνυμά σας φαίνεται πως έχετε αναγνωρίσει μία συμπεριφορά σας και έχετε την ανάγκη να την ονομάσετε και να μάθετε περισσότερα γι’ αυτήν, πράγμα που μου φαίνεται πολύ θαρραλέο εκ μέρους σας.

Ξεκινάτε με τον όρο «κυκλοθυμία», ωστόσο αναρωτιέμαι αν είναι ο κατάλληλος όρος γι’ αυτό που περιγράφετε. Στο παράδειγμά σας, φαίνεται να σας γίνεται μία «πρόσκληση» για τσακωμό και εσείς να την αποδέχεστε και να αντιδράτε με κάτι μέσα σας που «χτυπά» τον άλλον. Μοιάζει να δυσκολεύεστε να το συγκρατήσετε και με παραπέμπει περισσότερο σε δυσκολία διαχείρισης θυμού, αν θέλαμε να του δώσουμε κάποιο όνομα.

Σε μία πρώτη φάση, μπορείτε να παρατηρήσετε μέσα σας αν υπάρχει κάτι στο περιεχόμενο ή στον τρόπο του «άλλου» που ενεργοποιεί αυτή την αίσθηση. Μπορείτε να παρατηρήσετε αυτό που νιώθετε, να το γνωρίσετε λίγο καλύτερα, να του δώσετε χώρο και να δείτε αν είναι θυμός, απογοήτευση, λύπη ή κάτι άλλο. Το να γράφετε γι’ αυτό που νιώσατε και να παρατηρείτε το πώς αισθάνεστε τη στιγμή ενός συμβάντος, πιθανόν να σας βοηθήσει να διαχειρίζεστε καλύτερα αυτό που νιώθετε.

Ένα δεύτερο σκέλος είναι ο τρόπος που επιλέγετε να επικοινωνήσετε στον άλλον αυτό που νιώθετε. Το να αντιδράτε αμέσως με λόγια και πράξεις είναι ένας τρόπος και το να πείτε στον άλλον το πώς νιώθετε, το πόσο δυσάρεστο είναι αυτό που σας λέει και ποια ανάγκη σας δεν καλύπτεται όταν σας μιλάει έτσι, είναι ένας άλλος τρόπος.

Από τη δική μου εμπειρία, η ατομική ή η ομαδική ψυχοθεραπεία είναι πολύ βοηθητικοί τρόποι για να μελετήσουμε σε μεγαλύτερο βάθος τους τρόπους με τους οποίους έχουμε μάθει να συμπεριφερόμαστε που πολλές φορές μοιάζει δύσκολο να τους αλλάξουμε μόνοι μας.

Ελπίζω να σας βοήθησα.

Γεωργία Καλτσίδου
Ψυχολόγος
Ειδίκευση στην Κλινική & Κοινωνική Ψυχολογία Εξαρτήσεων & Ψυχοκοινωνικών Προβλημάτων
geokaltsidou5887@gmail.com
697-3502573

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X