Αρχική / Διατροφή / Φρούτα και Λαχανικά: Μάθε τα πάντα για το Μυστικό της Μακροζωίας
Φρούτα-Και-Λαχανικά:-Μάθε-Τα-Πάντα-Για-Το-Μυστικό-Της-Μακροζωίας

Φρούτα και Λαχανικά: Μάθε τα πάντα για το Μυστικό της Μακροζωίας

Τι μας συμβουλεύει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας;

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η έλλειψη φρούτων και λαχανικών από την διατροφή μας, συνδέεται με 3,9 εκατομμύρια θανάτους παγκοσμίως. Ακόμα υπογραμμίζει, πως μέχρι και 2,7 εκατομμύρια ζωές θα μπορούσαν να σωθούν κάθε χρόνο, εάν έβαζαν στην διατροφή τους την απαραίτητη ποσότητα φρούτων και λαχανικών. (1), (2)

Τι προκαλεί στην υγεία μας, η έλλειψη κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών;

Σύμφωνα με έρευνες, η ελλιπής κατανάλωση σε φρούτα και λαχανικά, συνδέεται άμεσα με το 19% του γαστρεντερικού καρκίνου, το 11% των εγκεφαλικών επεισοδίων, καθώς και το 31% των ισχαιμικών καρδιακών επεισοδίων. Ακόμα φαίνεται πως συνδέεται με το 11% σε άλλα είδη καρκίνου, καθώς και με το 85% για άλλες καρδιαγγειακές παθήσεις. (2), (3)

Ποια είναι η σωστή ημερήσια ποσότητα πρόσληψης φρούτων και λαχανικών;

Η ημερήσια πρόσληψη φρούτων και λαχανικών, διαφέρει ανάλογα με την ανάπτυξης της χώρας. Για παράδειγμα στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες, η ημερήσια πρόσληψη σε φρούτα και λαχανικά είναι το ελάχιστο 100g. Ενώ στις ανεπτυγμένες χώρες η ημερήσια κατανάλωση είναι 400g, που ισοδυναμεί συνολικά με 5 διαφορετικές ομάδες φρούτων και λαχανικών (εξαιρουμένης της πατάτας, της γλυκοπατάτας της κασάβας ή μανιόκας και των αμυλούχων ριζών) (2), (3), (4)

Ποια είναι τα οφέλη της πρόσληψης φρούτων και λαχανικών για την υγεία μας;

Σύμφωνα με έρευνες, έχει αποδειχτεί πως όταν ακολουθείται η ημερήσια πρόσληψη φρούτων και λαχανικών (400g) ή αλλιώς συνολικά 5 διαφορετικές ομάδες φρούτων και λαχανικών, τότε μειώνονται και οι εξής πιθανότητες:

  • Μείωση παχυσαρκίας
  • Μείωση πιθανότητας απόκτησης διαβήτη
  • Μείωση από 5-12% και έως 20-30% για καρκίνους του ανώτερου γαστρεντερικού σωλήνα
  • Μείωση καρδιαγγειακών παθήσεων (2), (3)

 

Φρούτα-Και-Λαχανικά:-Μάθε-Τα-Πάντα-Για-Το-Μυστικό-Της-Μακροζωίας

 http://www.depositphotos.com

 

[bg_collapse view=”button-blue” color=”#ffffff” icon=”arrow” expand_text=”Επιστημονικές Πηγές” collapse_text=”Απόκρυψη Πηγών” ]

Πηγές

(1) https://www.who.int/dietphysicalactivity/fruit/en/

(2) https://www.who.int/dietphysicalactivity/fruit/index1.html

(3) https://www.who.int/elena/titles/fruit_vegetables_ncds/en/

(4) https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/healthy-diet

[/bg_collapse]

 

 

[bg_collapse view=”link” color=”#000000" icon=”eye” expand_text=”Αυτή η σελίδα δεν παρέχει ιατρικές συμβουλές” collapse_text=”Απόκρυψη” ]

Αυτή η σελίδα δεν παρέχει ιατρικές συμβουλές.

Oι πληροφορίες που παρέχονται εδώ είναι συμβουλευτικές-ενημερωτικές και σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν την ιατρική κλινική εξέταση, διάγνωση και την ενδεχόμενη θεραπευτική αγωγή. Αν παρατηρήσεις κάτι επείγον επικοινώνησε με το 166 ή κάλεσε άμεσα το γιατρό σου.

[/bg_collapse]

 

 

Article Image cover fromhttp://www.depositphotos.com/

 

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X
[contact-form-7 id="192177" title="Popup"]