Δυσανεξία στην γλουτένη

Εάν έχεις δυσανεξία στην γλουτένη, αυτές είναι οι τροφές που πρέπει να αποφεύγεις

Η δυσανεξία στην γλουτένη είναι ένα αρκετά κοινό πρόβλημα που ταλαιπωρεί εκατομμύρια ανθρώπους ανά τον κόσμο. Συγκεκριμένα, χαρακτηρίζεται από ανεπιθύμητες οργανικές ενέργειες στο σιτάρι, το κριθάρι και τη σίκαλη, ενώ η πιο σοβαρή μορφή της ονομάζεται κοιλιοκάκη.

Πρόκειται για ένα αυτοάνοσο νόσημα που επηρεάζει περίπου το 1% του πληθυσμού και ενδέχεται να βλάψει το πεπτικό σύστημα σε σημαντικό βαθμό.

Παρόλα αυτά το 0,5-3% των ανθρώπων μπορούν, επίσης, να έχουν ευαισθησία στη γλουτένη σε ηπιότερη μορφή.

Εσείς τι γνωρίζετε για αυτήν και τι χρειάζεται να λάβετε υπόψη;

Ποια είναι τα συμπτώματα της δυσανεξίας στη γλουτένη;

Φούσκωμα

Το κοιλιακό φούσκωμα είναι ένα ιδιαίτερα σύνηθες σύμπτωμα που εμφανίζεται στο 87% των ατόμων που ταλαιπωρούνται από δυσανεξία στη γλουτένη. 

Κοιλιακός πόνος

Το άλγος στην κοιλιακή χώρα εμφανίζεται στο 83% των ανθρώπων που έχουν ευαισθησία στη γλουτένη. Επομένως, εάν μετά από την κατανάλωση μιας ανάλογης τροφής (πχ κάποια που περιέχει σιτάρι) αισθανθείτε έντονη δυσφορία, τότε ενδέχεται να είστε και εσείς ένας από αυτούς.

Πονοκέφαλος

Το 10-12% του πληθυσμού των Δυτικών χωρών αντιμετωπίζει τακτικά έντονους πονοκεφάλους και ημικρανίες. Παρόλα αυτά, πρόσφατες επιστημονικές μελέτες απέδειξαν πως πιο επιρρεπή σε αυτόν είναι τα άτομα που έχουν ευαισθησία στη γλουτένη.

Έντονη κόπωση

Το αίσθημα κόπωσης είναι πολύ συχνό και συνήθως δεν συνδέεται με κάποια ασθένεια. Ωστόσο, εάν βρίσκεστε συνεχώς σε αυτή την κατάσταση θα πρέπει να διερευνήσετε την πιθανότητα μιας υπολανθάνουσας αιτίας. Μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως τα άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη (σε ποσοστό περίπου 60-82%) αντιμετωπίζουν έντονη κούραση σε καθημερινή βάση, όπως και σιδηροπενική αναιμία, η οποία τους στερεί σημαντικά ποσοστά ενέργειας.

Δερματικά προβλήματα

Η ευαισθησία στη γλουτένη μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την επιδερμίδα σας. Ειδικότερα, αρκετές δερματικές παθήσεις έχουν συνδεθεί με τη δεδομένη δυσανεξία, όπως για παράδειγμα η δερματίτιδα herpetiformis, η ψωρίαση, η χρόνια κνίδωση και η alopecia areata. 

Ποια τρόφιμα χρειάζεται να αποφεύγετε;

  • Όσα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε γλουτένη (πχ ολικής αλέσεως)
  • Τα περισσότερα ψωμιά, κρακεράκια και τις τορτίγιες
  • Συγκεκριμένες σος (πχ κέτσαπ, σόγια σος, μαρινάδες)
  • Τα περισσότερα προϊόντα που διατίθενται στους φούρνους (πχ μπισκότα, κουλουράκια, donuts, muffins)
  • Συγκεκριμένα ποτά (πχ μπύρα)
  • Συγκεκριμένα επεξεργασμένα τρόφιμα (πχ δημητριακά πρωινού, έτοιμα μεσημεριανά γεύματα)

Ποια τρόφιμα μπορείτε να καταναλώνετε;

  • Φρούτα και λαχανικά
  • Όσπρια
  • Προϊόντα που είναι gluten-free
  • Πρωτεΐνη ζωικής προέλευσης
  • Γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Καλά λιπαρά και ελαιόλαδο

Συμπερασματικά, η δυσανεξία στη γλουτένη αποτελεί ένα σύνηθες πρόβλημα που εμφανίζεται αρκετά συχνά. Παρόλα αυτά, αν ταλαιπωρείστε από ορισμένα από τα προαναφερθέντα συμπτώματα, τότε η βέλτιστη επιλογή είναι να επισκεφθείτε έναν Διατροφολόγο για να διαμορφώσετε ένα εξειδικευμένο διατροφικό πρόγραμμα για την περίπτωση σας.

Διαβάστε σχετικά άρθρα

Δυσανεξία στη γλουτένη: 6 σημάδια που μαρτυρούν ότι έχεις πρόβλημα

Τα καλύτερα σνακ χωρίς γλουτένη!

Είναι όλα τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη ασφαλή για ασθενείς με κοιλιοκάκη;

Vegetarian λαζάνια χωρίς αυγό και χωρίς γλουτένη

Article Image cover fromhttp://www.depositphotos.com/

 

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X