Αρχική / Διατροφή / «Πώς θα μάθω το παιδί μου να τρέφεται σωστά;» Το εβδομαδιαίο μενού μιας διαιτολόγου

«Πώς θα μάθω το παιδί μου να τρέφεται σωστά;» Το εβδομαδιαίο μενού μιας διαιτολόγου

Είμαι μητέρα ενός 6χρονου παιδιού. Θέλω από τώρα, που βρίσκεται σε μικρή ηλικία, να μάθει να τρέφεται σωστά.

Και τα προϊόντα του κυλικείου, ξέρετε οι τυρόπιτες και τα κρουασάν, δεν είναι ό, τι καλύτερο. Τι πρέπει να τρώει τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο;

Στο ερώτημά σας απάντησε η Διατροφολόγος – Διαιτολόγος Κία Καραγιάννη

Η περίοδος αυτή για το παιδί είναι ιδιαίτερα σημαντική γιατί διαμορφώνονται οι διαιτητικές συνήθειες που θα συνεχιστούν στην εφηβική και ενήλικη ζωή του.

Το εβδομαδιαίο μενού των παιδιών σας είναι σημαντικό να βασίζεται στην μεσογειακή – αντιοξειδωτική διατροφή και να είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες των παιδιών σας. Μια σωστή διατροφή είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της καλής υγείας, της ανάπτυξης και την ισχυροποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τα παιδιά πρέπει να καταναλώνουν καθημερινά 5 γεύματα (πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό, βραδινό) και αρκετό νερό, ενώ στο ημερήσιο διαιτολόγιο των παιδιών πρέπει να υπάρχει ποικιλία και να συμπεριλαμβάνονται όλες οι ομάδες τροφίμων:

  • 1η ομάδα: Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα (τυρί, γιαούρτι, ρυζόγαλο, παγωτό) 3 μερίδες την ημέρα.
  • 2η ομάδα: Φρούτα και λαχανικά 5 μερίδες την ημέρα.
  • 3η ομάδα: Ψωμί, δημητριακά, μακαρόνια , ρύζι 5 – 6 μερίδες την ημέρα.
  • 4η ομάδα: Κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, αυγό, όσπρια.

5 προτάσεις για το ιδανικό, παιδικό πρωινό

Έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά που ξεκινούν τη μέρα τους με ένα θρεπτικό πρωινό έχουν αυξημένη ικανότητα συγκέντρωσης, περισσότερη ενέργεια, αποδίδουν καλύτερα στις εξετάσεις και έχουν ιδανικό σωματικό βάρος. Μερικά ιδανικά πρωινά είναι:

  • Γάλα και ψωμί με μαρμελάδα ή ψωμί με μέλι και ταχίνι και 1 φρούτο ή 1 ποτήρι χυμό.
  • Τοστ με κασέρι, γαλοπούλα ή ζαμπόν ή Σάντουιτς με φέτα, ντομάτα, ελιές και 1 φρούτο ή 1 ποτήρι χυμός.
  • Γάλα ή Ξινόγαλο και δημητριακά ολικής αλέσεως και 1 φρούτο ή 1 ένα ποτήρι χυμό.
  • Σπιτικό κέικ ή σπιτική πίτα ή μπάρα δημητριακών και 1 ποτήρι γάλα.
  • Αυγό και τυρί και ψωμί και 1 φρούτο ή 1 ποτήρι χυμό.

Τι να φάει στο σχολείο;

Πάντως, το καλύτερο κολατσιό για το σχολείο είναι αυτό που ετοιμάζεται στο σπίτι! Συζητάμε με τη μαμά και τον μπαμπά τι θέλουμε να φάμε. Βάζουμε τη φαντασία μας, παίζουμε με τα υλικά, τα χρώματα, τα σχήματα και τις γεύσεις και τα κάνουμε πολύ νόστιμα. Μερικές ιδέες για το κολατσιό στο σχολείο είναι:

  • Κουλούρι ή Σταφιδόψωμο ή Μπάρες δημητριακών ή Κράκερς ή Ανάλατοι Ξηροί καρποί.
  • Φρούτα με ευκολία στο καθάρισμα και στη μεταφορά (όπως μπανάνες και μανταρίνια).
  • Σπιτική πίτα ή κέικ ή σπιτική πίτσα ή σάντουιτς με ψωμάκι ή αραβική πίτα και κοτόπουλο.

Πάντα μαζί πρέπει να έχει ένα μπουκάλι νερό, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η μερέντα, η σοκολάτα, το παγωτό, οι καραμέλες τα γαριδάκια, τα πατατάκια, η μαγιονέζα και τα αναψυκτικά είναι τρόφιμα που μπορούμε να τα τρώμε μόνο λίγες φορές την εβδομάδα.

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Πόσο ασφαλής είναι η κετογονική δίαιτα; Τα υπέρ και τα κατά

Ώρα για δίαιτα; Σού έχουμε 2 λύσεις για να μην πεινάσεις ποτέ!

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X