Αρχική / Ψυχολογία / Παιδί / «Πώς θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα;» Χρήσιμες ψυχολογικές συμβουλές!

«Πώς θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα;» Χρήσιμες ψυχολογικές συμβουλές!

Εργασία και παιδεία στο σπίτι, με online μαθήματα, χωρίς πρόγραμμα και χωρίς πρωινό ξύπνημα όμως… Είναι όμως, πρόβλημα και για εμάς τους γονείς που είμαστε σχεδόν όλη την ημέρα μαζί.

Φαντάζομαι αφορά στα περισσότερα ζευγάρια με παιδιά. Πώς θα τα βοηθήσω να επανέλθουν στην κανονικότητα;

Στο ερώτημά σας απάντησε η Κλινική Ψυχολόγος Λίνα Καΐρη

Αγαπητέ αναγνώστη,

Είναι αλήθεια ότι αυτή η ξαφνική αλλαγή έβγαλε από το πρόγραμμα που είχαμε δεδομένο τόσο τα παιδιά όσο και τους ενήλικες. Ο βραδινός ύπνος πολύ συχνά μετατέθηκε για λίγο αργότερα, το πρωινό ξύπνημα επίσης.

Πολλοί γονείς, που δούλευαν αυτό το διάστημα από το σπίτι βίωσαν απο τη μια, ικανοποίηση για τον περισσότερο χρόνο που είχαν με τα παιδιά τους, μα από την άλλη μια πολλαπλάσια κούραση έχοντας να ανταποκριθούν ταυτόχρονα στις απαιτήσεις της εργασίας τους και του γονεϊκού ρόλου.

Είναι βοηθητικό να υπάρχει ένα πρόγραμμα

Σημαντικό είναι να σταθούμε στη λέξη «κανονικότητα» που χρησιμοποιείτε στο τέλος του μηνύματός σας. Η κανονικότητα είναι, ή καλό θα ήταν να είναι, ένα πρόγραμμα που εξυπηρετεί τη ζωή. Με αυτό σαν οδηγό, είναι πολύ σημαντικό να φτιάξετε μια δική σας θέση για το τι ωφελεί τα παιδιά σας, την υγεία τους και την ανάπτυξή τους.

Ακόμα και αυτή την περίοδο είναι βοηθητικό να υπάρχει ένα πρόγραμμα, κατάλληλο για την ηλικία τους, προσαρμοσμένο στις συνθήκες. Η δικιά μας προσαρμογή και η τήρηση ενός ρεαλιστικού προγράμματος που μας βοηθάει θα λειτουργήσει ως παράδειγμα για τα παιδιά. Είναι σημαντικό όμως να είμαστε ευέλικτοι και να μπορούμε να δούμε και τα θετικά ενός προγράμματος που περιλαμβάνει λίγο περισσότερο ελεύθερο χρόνο.

Χρειάζεται χρόνος για να επανέλθουμε στους ρυθμούς μας

Πολλές έρευνες δείχνουν ότι όταν τα παιδιά «βαριούνται», μην έχοντας ένα πολύ δομημένο πρόγραμμα, αρχίζουν να γίνονται δημιουργικά. Τα παιδιά όπως και όλοι μας, θα χρειαστούν κάποιο χρόνο για να επανέλθουν στους ρυθμούς που είχαν. Αρκετά παιδιά θα βγάλουν μια αντίδραση, εκφράζοντας άρνηση να γυρίσουν σε κάποιες δραστηριότητες ή παλιές συνήθειες.

Είναι σημαντικό να συζητήσουμε μαζί τους, να τα ακούσουμε και μετά να σκεφτούμε μήπως θα ήταν καλό να κάνουμε κάποιες αλλαγές στο παλιό πρόγραμμα. Τα παιδιά βέβαια δεν είναι πάντα σε θέση να εκφράσουν την ανάγκη τους με τον κατάλληλο τρόπο, χρειάζεται να κάνουμε μια «μετάφραση».

Για παράδειγμα, τι θέλουν στην πραγματικότητα με το να μείνουν ξύπνια μέχρι αργά το βράδυ; Τη συντροφιά μας; Τη χαλάρωση που βιώνουν μακριά από το σφιχτό πρόγραμμα που είχαν; Αν ανταποκριθούμε στην πραγματική τους ανάγκη, σταδιακά θα προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Λίνα Καΐρη
Κλινική Ψυχολόγος ΜΑ, Οικογενειακή θεραπεύτρια

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Νέα κανονικότητα, νέες συνήθειες! 3 τρόποι για να πεις «ΟΧΙ» στην αποξένωση!

Νέα κανονικότητα. Οι 10 κανόνες αν μετακινείσαι με ΜΜΜ! Τι να προσέξεις;

Μπορείτε να δείτε όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τον κορωνοϊό, πατώντας εδώ.

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X