Αρχική / Διατροφή / Food therapy / Τσάι, καφές και ζεστή σοκολάτα: Ποια τα οφέλη για την υγεία μας;

Τσάι, καφές και ζεστή σοκολάτα: Ποια τα οφέλη για την υγεία μας;

Στην καρδιά, πλέον, του χειμώνα και με τις θερμοκρασίες μάλλον να σταθεροποιούνται σε… χαμηλά επίπεδα, πάντα χρειαζόμαστε κάτι να μας ζεστάνει. Αναφορικά με το πίνουμε, μπορεί ο αστικός μύθος να θέλει το αλκοόλ να κάνει καλή δουλειά, όμως, αυτό δεν έχει και τόσο υγιεινά οφέλη για τον οργανισμό μας.

 

Τι θα πρέπει, λοιπόν, να προτιμάει κανείς να πίνει τον χειμώνα, για ζεστασιά, αλλά και για καλή υγεία;

Τσάι, καφές και ζεστή σοκολάτα

Αυτά τα τρία ζεστά… ποτά είναι ίσως ό,τι καλύτερο σύμφωνα με τους ειδικούς για την υγεία μας, καθώς προσγέρουν την απαιτούμενη ζεστή αίσθηση που έχει ανάγκη ο οργανσιμός, αλλά και σημαντικά θρεπτικά κι όχι μόνο οφέλη.

Πλούσια σε αντιοξειδωτικά

Αυτή η στιγμή της χαλάρωσης προσφέρει επίσης την ευκαιρία να… προσθέσουμε επωφελή στοιχεία για την υγεία μας. Το τσάι, ο καφές και η σοκολάτα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, ουσίες που καθυστερούν τη γήρανση του οργανισμού μας και τον προστατεύουν από καρδιαγγειακές παθήσεις και καρκίνους.

Μόνο μειονέκτημα: Δεν πρέπει να τα πίνουμε καυτά. Πρόσφατες μελέτες επιβεβαιώνουν ότι η υπερβολική ζέστη μπορεί να βλάψει τα κύτταρα του οισοφάγου, γεγονός που θα διευκόλυνε την ανάπτυξη καρκίνων.

Γιατί να πίνετε καφέ;

Ο καφές παραμένει ένα ζεστό ρόφημα πολύ δημοφιλές. Η καφεΐνη, το κύριο συστατικό του, δίνει στον οργανισμό μεγάλη ώθηση, καθώς διεγείρει τη συγκέντρωση, βελτιώνει τη βραχυπρόθεσμη μνήμη και μειώνει την υπνηλία.

Όπως, όμως, σε όλες τις περιπτώσεις κι εδώ πρέπει να αποφεύγονται οι υπερβολές: Αυτό σημαίνει όχι περισσότερα από 4 φλιτζάνια καφέ την ημέρα, για να αποφευχθεί η εμφάνιση ανεπιθύμητων παρενεργειών (ταχυκαρδία, ιδιαίτερα έντονες πεπτικές διαταραχές). Η κατανάλωση μειώνεται κατά το ήμισυ στην έγκυο ή θηλάζουσα γυναίκα. Να μετριάζεται επίσης σε περίπτωση καρδιαγγειακών προβλημάτων.

Θυμηθείτε ότι ένας πιο «δυνατός» καφές δεν είναι απαραίτητα πλουσιότερος στην καφεΐνη, είναι θέμα ποικιλομορφίας. Οι πιο αγχώδεις ή νευρικοί άνθρωποι προτιμούν την ποικιλία Arabica: Κι αυτό, γιατί περιέχει δύο φορές λιγότερη καφεϊνη από τον Robusta, όπως εύστοχα ονομάζεται. Εάν έχεις δυσκολίες στον ύπνο προτίμησε τον νες, που έχει 40% λιγότερη καφεΐνη.

Για να δώσετε μια αυθεντική γεύση στον καφέ, μπορείτε να προσθέσετε μπαχαρικά (κανέλα, μοσχοκάρυδο …), κακάο, ή ακόμα και εκχυλίσματα βανίλιας ή καρύδας.

Τσάι για ωραία σιλουέτα!

Το τσάι έχει αποδεδειγμένα πολλά οφέλη για την υγεία. Ειδικότερα, το πράσινο τσάι προσφέρεται για το εξαιρετικό αντιοξειδωτικό του περιεχόμενο. Όμως και το μαύρο τσάι περιέχει σχεδόν την ίδια αναλογία, καθώς προέρχονται από το ίδιο φυτό.

Η μόνη διαφορά τους είναι ότι τα φύλλα μαύρου τσαγιού διατηρούν τις ζυμώσεις τους, ενώ αυτά του πράσινου τσαγιού στεγνώνουν σε υψηλή θερμοκρασία, γεγονός που τους δίνει μια ελαφρώς μεγαλύτερη συγκέντρωση πολυφαινολών.

Τα κύρια αντιοξειδωτικά του τσαγιού, οι κατεχίνες, μειώνουν την «κακή» χοληστερόλη, καθώς και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, μια ενδιαφέρουσα ιδιότητα ειδικά για άτομα με υψηλό κίνδυνο διαβήτη.

Μία από αυτές τις κατεχίνες, η EGCG, καίει επίσης τα αποθέματα σε λίπος που έχουμε, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που είναι πιο επικίνδυνα για την καρδιά, και τα οποία συγκεντρώνονται στην περιοχή γύρω από τη μέση. Μια πολύτιμη βοήθεια για όσους θέλουν να χάσουν βάρος, ειδικά από τη στιγμή που το τσάι έχει έντονη διουρητική δράση, προωθώντας επίσης την εξάλειψη των τοξινών.

Από την άλλη, θα πρέπει να πιείτε περισσότερο τσάι για να ξυπνήσετε, μιας και έχει μισή περιεκτικότητα σε καφεΐνη. Συνιστάται επίσης να το αποφεύγετε κατά τη διάρκεια των γευμάτων, επειδή επιβραδύνει την απορρόφηση του σιδήρου φυτικής προέλευσης. Τέλος, είναι καλύτερα να προσθέσετε μια σταγόνα λεμονιού από γάλα, καθώς το γάλα προκαλεί την εξάλειψη των πολυφαινολών.

Όπώς και στην περίπτωση του καφέ, μπορείτε και στο τσάι να προσθέσετε μπαχαρικά, όπως κουρκουμά.

Ζεστή σοκολάτα για καλή διάθεση…

Από τα τρία ροφήματα, το πιο πλούσιο σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία (μαγνήσιο, σίδηρο, φώσφορο, κάλιο) είναι η ζεστή σοκολάτα και είναι αυτή, η οποία ενεργοποιεί τις περιοχές του εγκεφάλου που υποστηρίζουν την καλή διάθεση!

Η σοκολάτα λειτουργεί άψογα σαν «όπλο» κατά του στρες, όχι μόνο επειδή είναι εξαιρετικά πλούσια σε μαγνήσιο, αλλά και επειδή  περιέχει φαινυλαιθυλαμίνη (που περιγράφεται ως «αντικαταθλιπτικό φυτό») και άλλων συναφών ουσιών, όπως ορισμένων μορίων κάνναβης (σε πολύ χαμηλές δόσεις).

Αυτό δεν είναι το μοναδικό θετικό αποτέλεσμα για την λειτουργία του εγκεφάλου μας. Τα αντιοξειδωτικά του κακάου στην πραγματικότητα αυξάνουν τη ροή του αίματος, κάτω από το κρανίο μας. Σύμφωνα με τους επιστήμονες του Χάρβαρντ, θα μπορούσε να συμβάλει στην πρόληψη των συμφορήσεων του εγκεφάλου και της άνοιας που σχετίζεται με την ηλικία.

Συνδυάζοντας αυτά τα φλαβονοειδή με την υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, η σοκολάτα μειώνει την αρτηριακή πίεση. Επίσης, είναι από τα λίγα γλυκά που δεν απειλούν τα δόντια μας, καθώς είναι πλούσιο σε τανίνες, φωσφορικά άλατα και φθόριο.

Προσοχή! Η ζεστή σοκολάτα είναι πολύ πλούσια σε θερμίδες, καθώς περιέχει περίπου 30% σε λιπίδια. Καταναλώστε τη με μέτρο, σε περίπτωση υπερβολικής χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων ή όταν θέλετε να χάσετε κιλά έχει κιλά!

Με πληροφορίες από santemagazine.fr

Διαβάστε σχετικά άρθρα

Πράσινο τσάι Μάτσα: Πώς μας προστατεύει από τον καρκίνο;

Κουρκουμάς: Ο διατροφικός… χρυσός που προστατεύει την υγεία μας!

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X