Αρχική / Διατροφή / Food therapy / Υπάρχουν τροφές χωρίς υδατάνθρακες; Αν ναι, τι επιτρέπεται να τρώω;

Υπάρχουν τροφές χωρίς υδατάνθρακες; Αν ναι, τι επιτρέπεται να τρώω;

Πολλές φορές αναζητάμε ένα πλάνο διατροφής που θα μας βοηθήσει να χάσουμε πιο γρήγορα τα περιττά κιλά μας. Έτσι συχνά καταφεύγουμε να αφαιρούμε τους υδατάνθρακες από το καθημερινό μας διαιτολόγιο, ενοχοποιώντας τους για την αύξηση του βάρους.

Γράφει η Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Αθηνά Ρούντου

Τι συμβαίνει με τους υδατάνθρακες όμως; Πρέπει όντως να τους αφαιρούμε από το διαιτολόγιό μας; Αποτελούν αιτία αποτυχίας σε μια προσπάθειά μας να χάσουμε βάρος; Τι μάς προσφέρουν τελικά;

Αρχικά, να αναφέρουμε ότι υπάρχουν τροφές χωρίς υδατάνθρακες ή με ένα μικρό ποσοστό υδατανθράκων. Μερικές από αυτές είναι: τα αυγά, το μοσχάρι, το κοτόπουλο, το χοιρινό, τα ψάρια, τα λαχανικά, οι ξηροί καρποί και τα γαλακτοκομικά. Σαφώς και μπορεί να στηριχτεί μια διατροφή πάνω σε αυτές τις τροφές καθώς αποτελούν πηγές πολλών θρεπτικών συστατικών, αυτό όμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι ο οργανισμός μας έχει ανάγκη και τους υδατάνθρακες.

Οι υδατάνθρακες δεν είναι «εχθρός»

Οι υδατάνθρακες δεν είναι «εχθρός» της υγείας και της ζυγαριάς. Αποτελούν την κύρια πηγή ενέργειας για όλα τα κύτταρα του ανθρώπινου σώματος και προσφέρουν πολλές φυτικές ίνες στον οργανισμό. Κυρίως οι σύνθετοι υδατάνθρακες, και ιδιαίτερα οι ακατέργαστοι (προϊόντα ολικής άλεσης) αποτελούν πηγή υδατανθράκων που δεν περιέχουν θερμίδες και είναι ιδιαίτερα ευεργετικοί για την υγεία και το βάρος μας, καθώς μας επιτρέπουν να χορταίνουμε γρήγορα με μικρή ποσότητα τροφής.

Σε πολλές έρευνες πλέον έχει αποδειχθεί ότι μια διατροφή με πολύ λίγους υδατάνθρακες βραχυπρόθεσμα θα βοηθήσει σε μια πιο γρήγορη απώλεια βάρους, μακροπρόθεσμα όμως μπορεί να αποβεί μοιραία για την υγεία μας καθώς επηρεάζει τη καρδιαγγειακή λειτουργία του οργανισμού. Αυτό συμβαίνει γιατί μια διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες σημαίνει υψηλά επίπεδα ζωικής πρωτεΐνης και μειωμένες φυτικές ίνες. Συνεπώς αυτό μπορεί να επιφέρει συμπτώματα όπως κακή διάθεση, κόπωση και έλλειψη συγκέντρωσης.

Έτσι λοιπόν για να κρατήσουμε μια ισορροπία στο τρίπτυχο σωστή διατροφή – υγεία – απώλεια βάρος πρέπει να επιλέξουμε μια διατροφή που να αποτελείται από σύνθετους υδατάνθρακες έτσι ώστε να λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και να εξασφαλίσουμε την κύρια πηγή ενέργειας που χρειάζεται ο οργανισμός μας καθώς και από πρωτεΐνες που βοηθούν στις καύσεις του μεταβολισμού.

Αθηνά Ρούντου
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
www.logodiatrofis.gr

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Μυϊκή μάζα: Γιατί χάνουμε τη δύναμή μας μετά τα 45;

Διαλείπουσα νηστεία ή fasting: Όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις για αυτόν τον τύπο δίαιτας

Detox μετά τις γιορτές: 8 tips που ο καθένας μπορεί να εφαρμόσει!

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X