Αρχική / Διατροφή / Tips / Οι υπετροφές για να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου με φυσικό τρόπο! Πώς θα τα καταφέρεις;

Οι υπετροφές για να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου με φυσικό τρόπο! Πώς θα τα καταφέρεις;

Πάνω από 350 είναι τα επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού στη χώρα μας, σύμφωνα με τον καθηγητή λοιμωξιολογία Σωτήρη Τσιόδρα.

Μάλιστα, με τη μέχρι τώρα ενημέρωση τα 51 κρούσματα είναι απροσδιορίστου πηγής μόλυνσης, την ώρα που το 51% των νοσηλευομένων είναι άνδρες και ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι τα 70 έτη. Δέκα ασθενείς έχουν λάβει εξιτήριο, ενώ συνολικά έχουν ελεγχθεί για κορωνοϊό 4.320 δείγματα.

Σε αυτή τη… μάχη, τρία είναι τα «όπλα» των ανθρώπων: Η ψυχολογία, η ατομική υγιεινή και η διατροφή. Το έχουμε πει ξανά και δεν θα κουραστούμε να το επαναλάβουμε όσες φορές χρειάζεται. Το ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα είναι αυτό που βοηθά τον κάθε οργανισμό να μην μολυνθεί από τις εξωτερικές απειλές.

Η σωστή διατροφή για να μην μολυνθείς

Τι πρέπει να τρώμε λοιπόν, όσο καθόμαστε σπίτι; Η παρακάτω λίστα, είναι από τον συνεργάτη μας και ειδικό παθολόγο, Αναστάσιο Γιακουμή.

  • Σκούρα σταφύλια, μούρα (ειδικά κουφοξυλιάς/αφροξυλιάς) και κανέλα καθώς είναι πλούσια σε προκυανιδίνες και λεκτίνες που δείχνουν να μπλοκάρουν σε διάφορους βαθμούς την προσκόλληση του ιού στους πνεύμονες μέσω του ενζύμου ACE-2.
  • Πηγές όχι τόσο πλούσιες αλλά επαρκείς σε προκυανιδίνες και λεκτίνες αποτελούν το μαύρο και πράσινο τσάι, το κακάο (για τις προκυανιδίνες), οι φακές, τα φιστίκια και η μελιτζάνα (για τις λεκτίνες)
  • Σέλινο, μπρόκολο, πράσινες πιπεριές, μαϊντανός, θυμάρι, πικραλίδα, χαμομήλι, καρότα, ελαιόλαδο, μέντα, δενδρολίβανο, ομφαλοφόρα πορτοκάλια ναβαλίνα και ρίγανη που περιέχουν λουτεολίνη με τον ίδιο ευεργετικό μηχανισμό δράσης όπως παραπάνω
  • Εσπεριδοειδή και φρούτα με εσπεριδίνη με σκοπό την αναστολή της δραστηριότητας αλλεπάλληλων διαιρέσεων του ιού.

Η πρόληψη είναι ο «σύμμαχος» όσων δεν έχουν νοσήσει και η σωστή διατροφή το «όπλο» εκείνων που είναι άρρωστοι, σε συνδυασμό πάντα με άλλους παράγοντες, όπως η προσωπική υγιεινή, η λήψη των κατάλληλων φαρμάκων και η παραμονή στο σπίτι.

Δρ. Αναστάσιος Β. Γιακουμής, MD PhD
Ειδικός Παθολόγος
Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Αθηνών
Επιμελητής ΕΣΥ ΓΝΑ «Γ. Γεννηματάς»

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

«Από Δευτέρα, δίαιτα!» Γιατί δεν μπορείς να τηρήσεις την… υπόσχεση που δίνεις στον εαυτό σου;

Πόσο ασφαλής είναι η κετογονική δίαιτα; Τα υπέρ και τα κατά

Μπορείτε να δείτε όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τον κορωνοϊό, πατώντας εδώ.

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X