Γιατί τα παιδιά και οι έφηβοι έχουν λιγότερο άγχος τώρα με την εκμάθηση στο σπίτι από ότι στο σχολείο;

Σύμφωνα με έρευνες που διεξήχθησαν, σε πάνω από 1.000 μαθητές, έδειξαν πως το άγχος για τον κωρονοϊό, είναι λιγότερο, τώρα που τα παιδιά διδάσκονται από το σπίτι, σε σχέση με την παραμονή τους στο σχολείο. 

Πιο συγκεκριμένα, το 54% των κοριτσιών ηλικίας 13 έως 14 ετών, είχαν αυξημένο κίνδυνο άγχους κατά την διάρκεια της πανδημίας, ωστόσο το ποσοστό αυτό μειώθηκε κατά 10% μετά τη χρήση του lockdown.

Όσον αφορά τα αγόρια, το 26% της ίδιας ηλικιακής ομάδας, είχε αυξημένα ποσοστά άγχους κατά την διάρκεια της πανδημίας, ενώ τα ποσοστά αυτά μειώθηκαν κατά 18% μετά την χρήση του lockdown.

Ο λόγος που τα παιδιά και οι έφηβοι ένιωθαν άγχος, ήταν ο φόβος νοσηλείας, τόσο για τους ίδιους, όσο και για την οικογένεια και του φίλους τους στο σχολείο.

Ορισμένα πράγματα αναλυτικά με την έρευνα

Η συγκεκριμένη μελέτη διεξήχθη από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ και ασχολήθηκε με τη χρήση των κοινωνικών μέσων και την ψυχική υγεία των παιδιών και των εφήβων σε σχέση με τον κορωνοϊό. 

Το δείγμα ήταν 1.000 παιδιά και έφηβοι και η πρώτη έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2019 με σκοπό την καταμέτρηση του άγχους πριν καν εμφανιστεί η πανδημία. 

Στη συνέχεια διεξήχθει και δεύτερη έρευνα για επαναμέτρηση των συμμετεχόντων, τους μήνες Απρίλιο και Μάιο, όταν τα πράγματα ήταν ήδη σοβαρά. Εκεί ήταν που έγινε και η διαπίστωση των αποτελεσμάτων για την επίδραση του άγχους των παιδιών και των εφήβων κατά την διάρκεια του σχολείου και κατά την διάρκεια του lockdown. 

Ποια ήταν τα αποτελέσματα τη έρευνας;

Όσον αφορά τα κορίτσια το 54% της ηλικίας των 13 έως 14 ετών, είχαν αυξημένο κίνδυνο άγχους κατά την διάρκεια της πανδημίας, ωστόσο το ποσοστό αυτό μειώθηκε κατά 10% μετά τη χρήση του lockdown.

Όσον αφορά τα αγόρια, το 26% της ίδιας ηλικιακής ομάδας, είχε αυξημένα ποσοστά άγχους κατά την διάρκεια της πανδημίας, ενώ τα ποσοστά αυτά μειώθηκαν κατά 18% μετά την χρήση του lockdown.

Ακόμα βρέθηκε, πως πολλοί είχαν αυξημένη αίσθηση ευεξίας κατά την διάρκεια του lockdown. Πιο συγκεκριμένα, τα αγόρια ανέφεραν μεγαλύτερη βελτίωση από τα κορίτσια, ενώ όσοι είχαν τα χαμηλότερα ποσοστά ευεξίας κατά την διάρκεια της πανδημίας, παρουσίασαν τη μεγαλύτερη βελτίωση.

Ακόμα, υπήρχε και μείωση των ποσοστών κατάθλιψης στα αγόρια κατά 2%, ενώ υπήρχε και μια μικρή αύξηση στα κορίτσια κατά 3%.

Αυτό που φάνηκε ωστόσο να βοηθά τα κορίτσια ώστε να αυξήσουν τη ευεξία τους ήταν τα μέσα κοινωνική δικτύωσης.

Ποια ήταν τα λόγια των ερευνητών για τα αποτελέσματα της έρευνας;

Οι ερευνητές έκανα τις εξής δηλώσεις: 

“Σχεδιάζουμε να κάνουμε περαιτέρω έρευνα για να διαπιστώσουμε γιατί το σχολικό περιβάλλον συμβάλλει στο άγχος και πώς η σχολική κουλτούρα μπορεί να υποστηρίζει περισσότερο την ψυχική υγεία των εφήβων”.

Ακόμα προσθέτουν, πως το «κλειδί είναι να παρακολουθούμε στενά την ψυχική υγεία και την ευεξία των νέων κατά την επιστροφή τους στο σχολείο, καθώς μπορεί να παρατηρήσουμε μια αύξηση στο άγχος, ειδικά σε εκείνους που ένιωθαν λιγότερο συνδεδεμένοι με την προ-πανδημία του σχολείου και ως εκ τούτου είναι πιθανό να έχουν προσαρμοστεί καλύτερα στο lockdown. “

Ακόμα δήλωσαν πω “οι νέοι ανέφεραν ότι ήταν πιο συνδεδεμένοι μεταξύ τους από ποτέ παρά το γεγονός ότι δεν είχαν φυσική επαφή στο σχολείο”.

 Και ολοκληρώνουν λέγοντας πω «Ίσως οι ψηφιακές πλατφόρμες να παίξουν μεγαλύτερο ρόλο στο μέλλον, όσον αφορά τη χρήση τους ως εργαλείο εκμάθησης στα σχολεία».

Article Image cover from http://www.depositphotos.com

Πηγές

(1) https://sphr.nihr.ac.uk/wp-content/uploads/2020/08/Young-Peoples-Mental-Health-during-the-COVID-19-Pandemic-Report.pdf

Σχετικά άρθρα