Αρχική / Ψυχολογία / Teens / «Πώς να διαχειριστώ το ότι δίνω Πανελλήνιες και έχω απίστευτο άγχος λόγω του κορωνοϊού; Έχω… φρικάρει!»
diabasma meleti panellinies eksetaseis

«Πώς να διαχειριστώ το ότι δίνω Πανελλήνιες και έχω απίστευτο άγχος λόγω του κορωνοϊού; Έχω… φρικάρει!»

Με έχει κυριεύσει το άγχος! Δεν ξέρω αν αυτό που νιώθω, μπορώ να το αποτυπώσω σε λέξεις… Φέτος δίνω Πανελλήνιες και έχω φρικάρει με όλα αυτά.

Είναι που οι εξετάσεις είναι αγχωτικές από μόνες τους, έχει γίνει και αυτό με τον κορωνοϊό και δεν ξέρουμε τίποτα… Ούτε πότε θα διεξαχθούν ούτε πώς. Ευτυχώς που βγάλαμε την ύλη, στο φροντιστήριο δηλαδή, γιατί στο σχολείο ούτε καν. Φοβάμαι για εκείνη τη στιγμή αλλά δεν ξέρω πώς να χειριστώ την κατάσταση.

Και οικονομικά ήμαστε ανέκαθεν ζόρικα. Πώς μπορώ να μην χάσω τον εαυτό μου και να μείνω συγκεντρωμένη στο διάβασμά μου; Να αρχίσω κάποια άσκηση;

Στο ερώτημά σας απάντησε ο ψυχολόγος – ψυχοθεραπευτής Μάριος Παππάς

Το άγχος των Πανελληνίων κάθε χρόνο, περίπου τέτοια εποχή, βρίσκεται στο απόγειο του στους μαθητές όλης της χώρας. Μέσα σε αυτό το αναμενόμενο άγχος, φέτος οι ζωές και των μαθητών όπως και όλων έχει ανατραπεί καθώς η πανδημία έχει αλλάξει τη ζωή και τις συνήθειες μας.

Σίγουρα η ανασφάλεια σχετικά με τον τρόπο και την ημερομηνία των εξετάσεων έρχεται να συμβάλλει στην επιπλέον επιδείνωση αυτών των συμπτωμάτων. Όπως είναι γνωστό το άγχος ως ένα σημείο το χρειαζόμαστε καθώς είναι παράγοντας κινητοποίησης ώστε να αποδώσουμε καλύτερα.

Υπάρχουν αρνητικά, αλλά υπάρχουν θετικά στην όλη κατάσταση!

Πάμε να δούμε τώρα τι μπορείς να κάνεις μέσα σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες. Αρχικά θα είναι πολύ βοηθητικό να αποδεχτείς ότι το άγχος σου σε αυτές τις συνθήκες είναι κάτι φυσιολογικό και μην προσπαθείς να το αποφύγεις, γιατί αυτό θα επιτείνει την ανησυχία σου.

Από εκεί και πέρα πάμε να δούμε τα δεδομένα που έχουμε. Ουσιαστικά αυτό που έχεις να κάνεις σε αυτή τη φάση είναι μια επίλυση προβλήματος. Ξεκινάμε από τα θετικά δεδομένα που έχουμε. Πρώτο θετικό είναι το ότι έχεις βγάλει όλη την ύλη έστω και μέσω φροντιστηρίου.

Δεύτερο θετικό έστω και αν ακόμα δεν είναι επίσημο είναι ότι η ύλη στην οποία θα εξεταστούν οι μαθητές φέτος θα είναι αυτή που έχουν διδαχθεί ως τώρα στα σχολεία τους σε περίπτωση που τα σχολεία δεν ανοίξουν. Το αρνητικό δεδομένο είναι ότι ακόμα είναι άγνωστο το πότε θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις κάτι που δυσκολεύει τον προγραμματισμό σου και ενισχύει την ανησυχία σου.

Τι μπορείς να κάνεις για να είσαι πιο χαλαρός;

Ας ελπίσουμε σύντομα να ξεκαθαρίσει και αυτό ώστε να έχεις όλα τα δεδομένα μπροστά σου. Αυτό που μπορείς να κάνεις μέχρι να αποσαφηνιστούν όλα αυτά ώστε να είσαι απόλυτα έτοιμος μέχρι να έρθει αυτή η μέρα και μέσα σε συνθήκες καραντίνας είναι τα εξής:

  • Οργάνωσε ένα πρόγραμμα καθημερινής μελέτης ,που με την βοήθεια και της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και των εργαλείων που υπάρχουν ,θα αποτελέσει ένα μέρος της καθημερινής σου ρουτίνας χωρίς χρονικές υπερβολές.
  • Αυτή η καθημερινή ρουτίνα είναι η βάση της επιτυχίας και της μείωσης του άγχους σου σε μια τέτοια περίοδο. Σε αυτή θα πρέπει να συμπεριλάβεις την ισορροπημένη διατροφή προσλαμβάνοντας όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι σε περιόδους πνευματικής κόπωσης και μείωσε την ποσότητα καφέ, σε περίπτωση που πίνεις καφέ, γιατί αυτός θα ενισχύει την νευρικότητα σου.
  • Διατήρησε ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου και όπως και εσύ αναφέρει μπορείς να εντάξεις την άσκηση στην καθημερινότητα σου. Μπορεί να μην μπορείς να βγαίνεις με φίλους, αλλά ένας καθημερινός περίπατος στην γειτονιά θα σε ωφελήσει, αλλά και μέσω διαδικτύου μπορείς να βρεις αρκετά προγράμματα άσκησης στο σπίτι.
  • Επίσης αφιέρωσε κάποια λεπτά μέσα στην ημέρα σου για να ενισχύσεις την αυταξία σου. Θα σου εξηγήσω τι εννοώ με αυτό. Μείνε σε ένα χώρο που έχει ησυχία, αναλογίσου τα δυνατά σου χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα και οραματίσου τη ζωή σου λίγους μήνες μετά που θα έχει τελειώσει όλη αυτή η περιπέτεια και θα έχεις επιτύχει τους στόχους σου. Πολλές φορές οι σκέψεις που κάνουμε καθορίζουν την επιτυχία μας και εσύ με αυτόν τον τρόπο θα τις κάνεις πολύτιμο σύμμαχο!

panellinies agxos vivlia eksetaseis

Μάριος Παππάς
Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπευτής (Γνωσιακή – Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία)
Τηλέφωνο Επικοινωνίας:6946945826
E-mail: mariospsypappas@gmail.com

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Ετοιμάζεσαι για τις Πανελλήνιες και έχεις άγχος; 9 συμβουλές από μια ψυχολόγο

Αξίζει να δώσω ξανά Πανελλήνιες όταν απέτυχα ήδη μια φορά;

Μπορείτε να δείτε όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τον κορωνοϊό, πατώντας εδώ.

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X