Αρχική / Διατροφή / Δίαιτα / Διαλείπουσα νηστεία: Τι είναι και πώς βοηθάει στο αδυνάτισμα;

Διαλείπουσα νηστεία: Τι είναι και πώς βοηθάει στο αδυνάτισμα;

Η ενδιάμεση ή διαλείπουσα νηστεία είναι μια διατροφική μόδα που επικρατεί στην καθημερινότητα εδώ και μερικά χρόνια. Βοηθάει να χάσετε κιλά;

Οι υποστηρικτές αυτής της διατροφικής συνήθειας ισχυρίζονται ότι βοηθάει στην απώλεια κιλών, ενώ οι επικριτές δίνουν το βάρος στις πιθανές παρενέργειες που μπορεί να έχει η συγκεκριμένη διατροφική τακτική: Η πιο βασική είναι ότι δεν τρως τίποτα σε κάποιες φάσεις της ημέρας, αφού η ώρα που ξυπνάς μετά το τέλος του ύπνου θεωρείται ενδιάμεσο στάδιο μεταξύ γευμάτων.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο όσοι ακολουθούν την τακτική αυτή τρώνε πιο αργά το πρωινό τους, δεδομένου ότι μετά τις 6 το απόγευμα απαγορεύεται να φάνε οτιδήποτε.

Μείωση θερμιδικής πρόληψης;

Κάποιοι επιλέγουν να ακολουθήσουν την εναλλακτική νηστεία, μια φορά στις δύο μέρες ή μια φορά την εβδομάδα.

Από την πλευρά τους, όσοι εφαρμόζουν την ενδιάμεση νηστεία υποστηρίζουν ότι βλέπουν μείωση στην κατανάλωση των θερμίδων.

Υπάρχουν, όμως, άτομα που λόγω της ιδιαιτερότητας του οργανισμού τους σε μια τέτοια περίπτωση πραγματικά «πεθαίνουν» της πείνας και όταν έρθει η ώρα να φάνε καταναλώνουν υπερβολικά πολλές θερμίδες με αποτέλεσμα να ακυρώνουν το θερμιδικό όφελος της νηστείας.

Εκτός από την πρόσληψη μειωμένων θερμίδων, έρευνες έχουν δείξει ότι η νηστεία κάνει καλό τόσο στην καρδιά, ωφελεί την μακροζωία και βοηθάει στην αντιμετώπιση των καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Άκου το σώμα σου

Σε κάθε περίπτωση η νηστεία δεν ενδείκνυται για εγκύους, για θηλάζουσες γυναίκες και για άτομα που υποφέρουν ή έχουν υποστεί διατροφικές διαταραχές.

Επίσης, η διαλείπουσα νηστεία μπορεί, για παράδειγμα, να προάγει τη βουλιμία σε κάποια άτομα. Οι αθλητές που θέλουν να βελτιώσουν την απόδοσή τους, τα άτομα με ορμονικά προβλήματα και, φυσικά, τα άτομα με παθήσεις όπως ο διαβήτης, θα πρέπει να αποφεύγουν τη νηστεία.

Επιπλέον, μπορεί να προκαλέσει κρίσεις άγχους σε πιο ευαίσθητα άτομα. 

Εάν θέλετε να ακολουθήσετε την ενδιάμεση ή διαλείπουσα νηστεία, οι ειδικοί συστήνουν να ξεκινήστε με το μαλακό και να ακούτε το σώμα σας και τις ανάγκες του οργανισμού σας.

Εάν νιώσετε οποιαδήποτε δυσφορία σταματήστε άμεσα!

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας ή κάποιον πιστοποιημένο διαιτολόγο – διατροφολόγο που θα σας κατευθύνουν αρμοδίως ανάλογα με τις ανάγκες του οργανισμού σας.

Με πληροφορίες από santemagazine.fr

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Κάνε τη δίαιτα των 16 ωρών που έχει… τρελάνει το Χόλιγουντ!

Αδυνάτισμα με γεμάτο στομάχι; Κι όμως γίνεται!

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X