Αρχική / Διατροφή / Δίαιτα / Κάνε τη δίαιτα των 16 ωρών που έχει… τρελάνει το Χόλιγουντ!

Κάνε τη δίαιτα των 16 ωρών που έχει… τρελάνει το Χόλιγουντ!

Μια από τις τελευταίες… διατροφικές μόδες που έχει συνεπάρει ακόμα και τους αστέρες του Χόλιγουντ είναι η διαλειμματική ή διαλείπουσα νηστεία των 16 ωρών.

Top ονόματα του κινηματογράφου, όπως για παράδειγμα ο Χιου Τζάκμαν, εφαρμόζουν τη νηστεία αυτή, για να αποκτήσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα σμιλεμένο σώμα και να έχουν είτε απώλεια κιλών, είτε διατήρηση του (σωστού) σωματικού τους βάρους.

hugh jackman
Krista Kennell / Shutterstock.com

Μαζί, λοιπόν, θα δούμε τι είναι η διαλλειματική νηστεία 16:8, ώς εφαρμόζεται και αν τελικά είναι τόσο ωφέλιμη όσο υποστηρίζουν οι διάσημοι που την κάνουν με… θρησκευτική ευβλάβεια.

Τι είναι η νηστεία

Η νηστεία έχει ασκηθεί εδώ και χιλιάδες χρόνια και είναι βασική σε πολλές διαφορετικές θρησκείες και πολιτισμούς σε όλο τον κόσμο.

Σήμερα, νέες ποικιλίες νηστείας έβαλαν μια νέα συστροφή (twist) στην αρχαία αυτή πρακτική. Η διαλείπουσα νηστεία είναι, πλέον, ένα από τα πιο δημοφιλή στυλ νηστείας. Οι υποστηρικτές της ισχυρίζονται ότι είναι ένας εύκολος, βολικός και βιώσιμος τρόπος για να χάσετε βάρος και να βελτιώσετε τη γενική σας υγεία.

Τι είναι η 16/8 διαλείπουσα νηστεία

Η 16/8 διαλείπουσα νηστεία προβλέπει περιορισμό της κατανάλωσης τροφών και ποτών που περιέχουν θερμίδες σε ένα καθορισμένο παράθυρο οκτώ ωρών ημερησίως και αποχή από την τροφή για τις υπόλοιπες 16 ώρες.Αυτός ο κύκλος μπορεί να επαναληφθεί όσο πιο συχνά θέλετε – από μία ή δύο φορές την εβδομάδα έως κάθε μέρα, ανάλογα με την προσωπική σας προτίμηση.

Η διαλείπουσα νηστεία έχει αυξησει σταδιακά τη δημοτικότητά της τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα μεταξύ εκείνων που θέλουν να χάσουν βάρος και να κάψουν λίπος.

Ενώ άλλες δίαιτες, συχνά θέτουν αυστηρούς κανόνες και κανονισμούς, η διαλείπουσα νηστεία των 16/8 είναι εύκολο να ακολουθηθεί και μπορεί να προσφέρει πραγματικά αποτελέσματα με ελάχιστη προσπάθεια.

Θεωρείται, γενικά, λιγότερο περιοριστική και πιο ευέλικτη από πολλά άλλα προγράμματα διατροφής και μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί σε κάθε τρόπο ζωής.

Εκτός από την αύξηση της απώλειας βάρους, η διαλείπουσα νηστεία 16/8 πιστεύεται επίσης ότι βελτιώνει τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα, ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου, καθώς και τη μακροζωία.

Πώς να ξεκινήσεις

Η διαλείπουσα νηστεία είναι απλή, ασφαλής και βιώσιμη.

Για να ξεκινήσετε, ξεκινήστε επιλέγοντας ένα «παράθυρο» οκτώ ωρών και περιορίζετε την πρόσληψη τροφής σας σε αυτό το χρονικό διάστημα.

Πολλοί άνθρωποι προτιμούν να τρώνε μεταξύ 12 το μεσημέρι και 8 μ.μ., αν και αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να περάσετε τη νύχτα και να παραλείψετε το πρωινό, αλλά μπορείτε ακόμα να φάτε ένα ισορροπημένο μεσημεριανό γεύμα και δείπνο, μαζί με μερικά σνακ όλη την ημέρα.

Άλλοι προτιμούν να τρώνε μεταξύ 9 π.μ. και 5 μ.μ., πράγμα που επιτρέπει αρκετό χρόνο για ένα υγιεινό πρωινό γύρω στις 9 το πρωί, ένα κανονικό μεσημεριανό γεύμα γύρω από το μεσημέρι και ένα ελαφρύ πρωινό δείπνο ή σνακ γύρω στις 4 μ.μ. πριν ξεκινήσετε το γρήγορο.

Ωστόσο, μπορείτε να δοκιμάσετε και να επιλέξετε το χρονικό πλαίσιο που ταιριάζει καλύτερα στο πρόγραμμά σας.

Μικρά και ενδιάμεσα γεύματα

Ανεξάρτητα από το πότε τρώτε, συνιστάται να τρώτε αρκετά μικρά γεύματα και σνακ που κατανέμονται ομοιόμορφα καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας για να σταθεροποιήσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να διατηρήσετε την πείνα υπό έλεγχο.

Επιπλέον, για να μεγιστοποιήσετε τα πιθανά οφέλη για την υγεία σας, είναι σημαντικό να επιμείνετε σε θρεπτικές πλήρεις τρόφές και ποτά κατά τη διάρκεια των περιόδων που ακολουθείτε τη δίαιτα αυτή.

Η συμπλήρωση τροφών πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά μπορεί να σας βοηθήσει να ολοκληρώσετε τη διατροφή σας και να σας επιτρέψει να αποκομίσετε στο μέγιστο τα οφέλη που προσφέρει αυτό το πρόγραμμα.

Δοκιμάστε να εξισορροπήσετε κάθε γεύμα με μια καλή ποικιλία από υγιεινά ολόκληρα τρόφιμα, όπως:

Φρούτα: Μήλα, μπανάνες, μούρα, πορτοκάλια, ροδάκινα, αχλάδια κ.λπ.Λαχανικά: Μπρόκολο, κουνουπίδι, αγγούρια, φυλλώδη χόρτα, ντομάτες κ.λπ.

Ολόκληροι κόκκοι: Quinoa, ρύζι, βρώμη, κριθάρι, φαγόπυρο, κλπ.Υγιεινά λίπη: Ελαιόλαδο, αβοκάντο και λάδι καρύδας

Πηγές πρωτεϊνών: Κρέας, πουλερικά, ψάρια, όσπρια, αυγά, ξηροί καρποί, σπόροι κλπ.

Πίνετε ποτά χωρίς θερμίδες, όπως νερό και τσάι και καφές χωρίς ζάχαρη, ακόμα και κατά τη νηστεία, μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να ελέγξετε την όρεξή σας διατηρώντας ταυτόχρονα ενυδατωμένο.

Προσοχή! Το τσιμπολόγημα ή το υπερβολικό σκεύασμα σε πρόχειρο φαγητό μπορεί να αναιρεί τα θετικά αποτελέσματα που συνδέονται με την διαλείπουσα νηστεία 16/8 και μπορεί να καταλήξει να κάνει περισσότερη ζημιά, παρά καλό για την υγεία σας.

Τα οφέλη της νηστείας 16/8

Όπως προαναφέραμε, η διαλείπουσα νηστεία είναι μια δημοφιλής διατροφική διαδικασία, γιατί είναι εύκολο να ακολουθηθεί, ευέλικτη και βιώσιμη μακροπρόθεσμα. Είναι επίσης βολική, καθώς μπορεί να μειώσει το χρόνο και τα χρήματα που χρειάζεστε για το μαγείρεμα και την προετοιμασία των τροφίμων κάθε εβδομάδα.

Από την άποψη της υγείας, η διαλείπουσα νηστεία των 16/8 έχει συνδεθεί με έναν μεγάλο κατάλογο ωφελειών, όπως:

Αυξημένη απώλεια βάρους: Όχι μόνο περιορίζει την πρόσληψή σας σε λίγες ώρες την ημέρα, αλλά βοηθά στη μείωση των θερμίδων κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά οι μελέτες δείχνουν επίσης ότι η νηστεία θα μπορούσε να ενισχύσει το μεταβολισμό και να αυξήσει την απώλεια βάρους.

Βελτιωμένος έλεγχος του σακχάρου: Έχει διαπιστωθεί ότι μειώνει τα επίπεδα ινσουλίνης νηστείας έως και 31% και μειώνει το σάκχαρο του αίματος κατά 3-6%, μειώνοντας πιθανώς τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη.

Βελτιωμένη μακροζωία: Αν και οι ενδείξεις στους ανθρώπους είναι περιορισμένες, μερικές μελέτες σε ζώα έχουν διαπιστώσει ότι η διαλείπουσα νηστεία μπορεί να συμβάλλει στη μακροζωία.

Οι παρενέργειες της νηστείας 16/8

Σύμφωνα με τους ειδικούς, εφόσον τώρα ξεκινάς τη συγκεκριμένη νηστεία – διατροφή, είναι πιθανό να νιώσεις πείνα, κόπωση, αδυναμία κλπ. Μην αγχωθείς και μην ανησυχήσεις, γιατί προφανώς ο οργανισμός σου προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες.

Εάν, πάλι, παρατηρήσεις ότι τα συμπτώματα αυτά… τραβάνε σε χρόνο, καλό θα είναι να συμβουλευτείς τον γιατρό σου ή έναν πιστοποιημένο διατροφολόγο – διαιτολόγο, που θα σε κατευθύνουν αρμοδίως ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του οργανισμού σου.

Με πληροφορίες από healthline.com

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Διαλείπουσα νηστεία: Τι είναι και πώς βοηθάει στο αδυνάτισμα;

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X