Η 16χρονη Μυρτώ ρωτά

Θέλω να χάσω γρήγορα τουλάχιστον 10 κιλά; Πώς θα τα καταφέρω;

Είμαι 16 χρόνων έχω 1,68 ύψος και είμαι 60 κιλά. Θέλω να χάσω 10-15 κιλά το πολύ, αλλά αυτό θέλω να το κάνω σύντομα. Πώς μπορώ να χάσω γρήγορα αυτά τα κιλά;

Στο ερώτημά σας απαντά η Αθανασία Αντιόχου, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σύμφωνα με τον δείκτη μάζας σώματος (ΒMI) έχεις 21,25 και βρίσκεσαι στα φυσιολογικά για το ύψος σου όρια. Καθώς τα όρια είναι από 18,5-24,9.

Μην ξεχνάς ότι μια γρήγορη απώλεια κιλών, μπορεί να σε οδηγήσει αυτόματα και σε γρήγορη πρόσληψη των ίδιων η και περισσότερων κιλών.

Θα σου πρότεινα λοιπόν να ακολουθήσεις μια ισορροπημένη διατροφή που θα περιέχει από όλες τις ομάδες τροφίμων. Ωστόσο σου γράφω κάποιες γενικές συμβουλές προκειμένου να σε βοηθήσουν στην απώλεια κιλών.

  1. Ενυδατώσου επαρκώς, καθώς πρέπει να καταναλώνεις 30ml υγρών ανά κιλό σωματικού βάρους. Κάποιες φορές η έλλειψη νερού οδηγεί σε μη πραγματική πείνα.
  2. Απέφυγε την κατανάλωση έτοιμου φαγητού (fast food), θα σε φορτώσουν με trans λιπαρά και με την τεράστια ποσότητα αλατιού που περιέχουν θα σε φουσκώσουν.
  3. Βάλε την άσκηση στην καθημερινότητα σου. Διάλεξε μια μορφή φυσικής δραστηριότητας που σου αρέσει και προσπάθησε καθημερινά να γυμνάζεσαι με κάθε τρόπο πχ. περπάτημα αντί χρήση αυτοκινήτου, ανεβοκατέβασμα σκάλας κλπ.
  4. Κατανάλωσε φρούτα στα ενδιάμεσα γεύματα, που είναι πλούσια σε βιταμίνες και φυτικές ίνες για καλύτερο κορεσμό.
  5. Μην ξεχνάς τις σαλάτες με κάθε κύριο γεύμα με προσοχή το ελαιόλαδο να μην ξεπερνά την 1κουταλιά της σούπας, αντικατέστησε με λίγο ξίδι και μουστάρδα.
  6. Χρησιμοποίησε ελεύθερα μπαχαρικά πχ. πιπέρι, ρίγανη, κανέλα για γεύση.
  7. Προσπάθησε το αλκοόλ να μην ξεπερνάει τα 3 ποτήρια την εβδομάδα, με καλύτερες επιλογές το κρασί και την μπίρα.
  8. Επέλεξε συνθέτους υδατάνθρακες αντί των απλών πχ. ψωμί ολικής, καστανό ρύζι και μαύρα ζυμαρικά. Είναι πλούσια σε βιταμίνες και θα σε κρατήσουν χορτάτη για περισσότερη ώρα.
  9. Κατανάλωσε άπαχη πρωτεΐνη: κοτόπουλου, ψάρι, άπαχο βοδινό κρέας, αυγά.
    Η άπαχη πρωτεΐνη έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και θα σε κρατήσει χορτάτη για περισσότερη ώρα.
  10. Τέλος μην ξεχνάς να κοιμάσαι επαρκώς, σε μελέτες έχει φανεί ότι η έλλειψη ύπνου οδηγεί σε αύξηση του σωματικού βάρους.

Αντιόχου Αθανασία

Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

athanasia.antioxou@gmail.com

https://m.facebook.com/athanasiaantiochou/

Instagram: athanasia.antiochou

Διαβάστε σχετικά άρθρα

Δίαιτα στην εφηβεία: «’Εχω περιττά κιλά και θέλω να τα χάσω γρήγορα…»

 

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X