Επιστροφή στο σχολείο: Τι πρέπει να κάνουν όμως οι γονείς και οι δάσκαλοι για να ενσωματωθούν σωστά τα παιδιά;

Γράφει η Αθηνά Μπανδέλη, Ειδική Παιδαγωγός – Ψυχοπαιδαγωγός

Στις 10 Μαΐου οι μαθητές καλούνται να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες. Από τη μια πλευρά σίγουρα υπάρχει ανυπομονησία, από την άλλη μεριά υπάρχουν και οι δυσκολίες είτε αυτές αφορούν περισσότερο τη ψυχολογία των μαθητών είτε το μαθησιακό μέρος. 

Όταν ένα παιδί επιστρέφει στο σχολείο μετά από τόση μεγάλη απουσία χρειάζεται σίγουρα στήριξη ώστε η επαναφορά στο περιβάλλον του σχολείου από το οικογενειακό περιβάλλον και την τηλεκπαίδευση να συμβεί με ομαλό τρόπο. 

  • Μαθησιακά θα ήταν καλό να λάβουμε υπόψη μας ότι η τηλεκπαίδευση μπορεί να έχει δημιουργήσει κενά στους μαθητές και να μην έχουν αφομοιώσει πλήρως τα όσα διδάχθηκαν το προηγούμενο διάστημα. Επομένως, καλό θα ήταν  να προσαρμοστεί το περιεχόμενο της διδασκαλίας και να γίνουν όσο το δυνατόν περισσότερες επαναλήψεις. Χρήσιμο θα ήταν στα πρώτα μαθήματα να δοθεί χώρος και χρόνος για συζήτηση και ουσιαστική επικοινωνία αφήνοντας τα παιδιά να εκφράσουν τις σκέψεις τους, το βίωμά τους και τα συναισθήματα. Αυτό μπορεί να γίνει προφορικά, γραπτά ή ακόμη και μέσα από ζωγραφική και παιχνίδι. Όπως και αν γίνει, μοιραστείτε και σεις τα δικά σας βιώματα και δείξτε κατανόηση και προσοχή σε ό,τι μοιράζονται τα παιδιά. 
  • Σίγουρα πρέπει να δοθεί χρόνος στο παιδί να προσαρμοστεί στα δεδομένα της τάξης και του σχολείου γενικότερα. Θα πρέπει σιγά σιγά να υπενθυμίσουμε τι κάνουμε μες στην τάξη, πως συμπεριφερόμαστε και επικοινωνούμε τις ανάγκες μας. Επίσης, οι μαθητές να αποκτήσουν το αίσθημα της ασφάλειας έτσι ώστε να μη βιώνουν άγχος που μπορεί να σχετίζεται είτε με τον ιό είτε με τη μαθησιακή διαδικασία. Η επιστροφή στη σχολική ρουτίνα είναι σημαντική για το αίσθημα ασφάλειας των μαθητών ειδικότερα για τα παιδιά μικρότερης ηλικίας. 
  • Ακόμη, οι υποχρεώσεις των μαθητών όπως τεστ και διαγωνίσματα θα μπορούσαν να μην πραγματοποιηθούν από την πρώτη βδομάδα που θεωρείται βδομάδα προσαρμογής. Η καλύτερη προσαρμογή στη μαθησιακή ρουτίνα μπορεί να γίνει σταδιακά, από μέρα σε μέρα. 

Οι γονείς από τη μεριά τους για να βοηθήσουν τα παιδιά να προσαρμοστούν στην κατάσταση καλό θα είναι να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν μια ρουτίνα που θα επαναφέρουν τα παιδιά σε συνήθειες όπως τρώω πρωινό, μελετάω, ετοιμάζω την τσάντα μου.  Μην έχετε απαιτήσεις το παιδί να προσαρμοστεί αμέσως, δείτε ρεαλιστικά την προσαρμογή. Εξηγήστε στα παιδιά την κατάσταση, να νιώσουν ασφάλεια και σιγουριά ώστε να μπορέσουν να αποχωριστούν το πλαίσιο του σπιτιού και να μεταβούν στο πλαίσιο του σχολείου. Με ήρεμο τρόπο τα παιδιά θα κατανοήσουν το γιατί και το τι κάνουμε τώρα. Συνεργαζόμαστε με το σχολείο και τον εκπαιδευτικό για να βοηθήσουμε καλύτερα τα παιδιά.

Ας μην ξεχνάμε ότι χρειάζεται αποδοχή και χρόνος ώστε να προσαρμοστεί ο καθένας με τον δικό του ρυθμό και να επαναφέρουμε μια ρουτίνα στα παιδιά.

Μπανδέλη Αθηνά Ειδική Παιδαγωγός – Ψυχοπαιδαγωγός, M.Ed Special education

AXION KIDS, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών Παιδιού & Εφήβου.

Διαβάστε σχετικά άρθρα

Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στη τηλεκπαίδευση; Συμβουλές προς καθηγητές και γονείς

Με ποιους τρόπους το παιχνίδι επιδρά στην ψυχολογία του παιδιού;

Πότε ένα παιδί θεωρείται έτοιμο να παρακολουθήσει την Α’ Δημοτικού;

Article Image cover fromhttp://www.depositphotos.com/

 

Σχετικά άρθρα