DepositPhotos

Κέικ σοκολάτας με ελαιόλαδο: Συνταγή χωρίς αλεύρι ιδανική για διατροφή χωρίς γλουτένη

Υλικά

  • 6 μεγάλα αυγά, ξεχωριστά ο κρόκος από το ασπράδι
  • 250 γρ. γλυκόπικρη σοκολάτα, ψιλοκομμένη
  • 1/2 φλ. έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
  • 1 κ. σ. εκχύλισμα βανίλιας
  • 1-1/2 κ. γλ. instant espresso σε σκόνη
  • 1 φλ. ζάχαρη
  • Ζάχαρη άχνη

Εκτέλεση

  1. Προθερμαίνετε τον φούρνο στους 250° και σε ένα στρογγυλό ταψί βάζετε από πάνω ένα φύλλο λαδόκολλας
  2. Τοποθετήστε τα ασπράδια σε ένα καθαρό μπολ και αφήστε τα να σταθούν ενώ λιώνετε τη σοκολάτα σε μπεν μαρί μαζί με το λάδι
  3. Μόλις τα αφαιρέσετε από τη φωτιά ανακατεύετε τη βανίλια και τη σκόνη εσπρέσο
  4. Χτυπάτε τα ασπράδια με δυνατή ταχύτητα μέχρι να σχηματιστούν μαλακές κορυφές
  5. Προσθέστε σιγά σιγά το μισό φλιτζάνι ζάχαρη ενώ χτυπάτε και μόλις γίνει σφιχτό το μείγμα
  6. Ρίχνετε και το υπόλοιπο μισό φλιτζάνι ζάχαρης στο μείγμα σοκολάτας
  7. Προσθέστε τους κρόκους, έναν κάθε φορά, μέχρι να ενωθούν
  8. Προσθέστε το 1/4 από το μείγμα με τα ασπράδια στη σοκολάτα και ανακατεύετε μέχρι να ενωθούν πλήρως
  9. Προσθέστε τα υπόλοιπα ασπράδια αυγών μεταφέρετε το κουρκούτι στο ταψί και ψήνετε μέχρι να φουσκώσει και να δέσει περίπου 25-30 λεπτά
  10. Αφήνετε να κρυώσει 10 λεπτά πριν σερβίρουμε και πασπαλίστε με ζάχαρη άχνη

Οφέλη

Η διατροφή χωρίς γλουτένη έχει γίνει μόδα και γίνεται μεγάλη συζήτηση σχετικά με τα οφέλη και τους κινδύνους για την υγεία από την απουσία γλουτένης. Ωστόσο, μια δίαιτα χωρίς γλουτένη είναι απολύτως απαραίτητη για όσους πάσχουν από κοιλιοκάκη ή δυσανεξία στη γλουτένη.

Η γλουτένη υπάρχει σχεδόν σε όλα τα τρόφιμα από το ψωμί και τα δημητριακά καθώς και στα σνακ, τα ποτά και τις σάλτσες. Υπάρχουν πολλοί μύθοι σχετικά με τη διατροφή χωρίς γλουτένη, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι προσφέρει τεράστια οφέλη για την υγεία σε άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη ή κοιλιοκάκη.

Τα άτομα που έχουν ευαισθησία στη γλουτένη υποφέρουν συχνά από χρόνια κόπωση καθώς η κατανάλωση προϊόντων γλουτένης βλάπτει τα έντερα τα οποία με τη σειρά τους αδυνατούν να απορροφήσουν πολλά θρεπτικά συστατικά. Αυτό συμβαίνει και με τον σίδηρο του οποίου η έλλειψη οδηγεί σε αναιμία που με την σειρά της σε εξουθενωτική κόπωση και δυσανεξία στην καταπόνηση. Η μετάβαση σε μια δίαιτα χωρίς γλουτένη, θα βοηθήσει τα έντερα να επουλωθούν και αυτό θα αποκαταστήσει την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.

Ταυτόχρονα βοηθά στην διατήρηση υγιούς βάρους αφού τα συμπτώματα της κοιλιοκάκης και της δυσανεξίας στη γλουτένη περιλαμβάνουν διάρροια, φούσκωμα, αέρια και κόπωση. Ως απόρροια αυτών, δημιουργούνται διατροφικές ελλείψεις και σε πολλές περιπτώσεις σοβαρή και ανεξέλεγκτη απώλεια βάρους. Επιπλέον, ανακουφίζει από τα υπερβολικά αέρια και το φούσκωμα μετά την κατανάλωση τροφών που περιέχουν γλουτένη.

Η κοιλιοκάκη και η δυσανεξία στη γλουτένη συνδέονται γενικά με το γαστρεντερικό σωλήνα. Δεδομένου ότι η κοιλιοκάκη προκαλεί μια ανώμαλη ανοσολογική αντίδραση, αυξάνει τον κίνδυνο φλεγμονής. Εξαιτίας αυτού ο πόνος στις αρθρώσεις, ειδικά στα γόνατα, την πλάτη και τους καρπούς είναι ένα κοινό σύμπτωμα της κοιλιοκάκης. Μια δίαιτα χωρίς γλουτένη θα βοηθήσει στην πρόληψη αυτού του τύπου πόνου στις αρθρώσεις.

Το έντερο και ο εγκέφαλος συνδέονται στενά και είναι σαφές ότι τα άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη και κοιλιοκάκη είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν πονοκεφάλους και ημικρανίες. Ωστόσο, μια δίαιτα χωρίς γλουτένη μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της συχνότητας αυτών των πονοκεφάλων.

Όταν υπάρχει πρόβλημα με την γλουτένη συχνά εμφανίζεται και δυσανεξία στη λακτόζη. Αυτό συμβαίνει επειδή η επένδυση του εντέρου παράγει το ένζυμο λακτάση που διασπά τη λακτόζη. Τα άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη υποφέρουν από βλάβη στο έντερο που μειώνει την παραγωγή λακτάσης και ακόμα και αν αυτό είναι προσωρινό. Μια δίαιτα χωρίς γλουτένη θα προάγει την υγεία του εντέρου και θα μειώσει ή ακόμα και να εξαλείψει τα συμπτώματα της δυσανεξίας στη λακτόζη.

Οι ασθενείς με κοιλιοκάκη υποφέρουν από σοβαρές ανεπάρκειες ασβεστίου λόγω της δυσαπορρόφησης των θρεπτικών συστατικών. Όμως, η δυσαπορρόφηση ασβεστίου συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο οστικών προβλημάτων όπως η οστεοπόρωση και η οστεοπενία. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι ασθενείς που ακολούθησαν δίαιτα χωρίς γλουτένη παρουσίασαν σημαντική βελτίωση στην οστική πυκνότητα. Παράλληλα, παρατηρείται βελτίωση της συνολικής υγείας του δέρματος και ακόμη και στην εξάλειψη αυτών των δερματικών προβλημάτων.

Οι διατροφικές ελλείψεις που δημιουργούνται δύνανται να προκαλέσουν απώλεια μαλλιών. Η έναρξη μιας διατροφής χωρίς γλουτένη μπορεί να βοηθήσει στην αναστροφή αυτού του τύπου τριχόπτωσης, στην αύξηση της πυκνότητας των μαλλιών και στη βελτίωση της υφής των μαλλιών.

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X