Όλη η αλήθεια για το πόσιμο κολλαγόνο!  thumbnail
Μάθε εάν, τελικά, το πόσιμο κολλαγόνο ωφελεί τον οργανισμό ή απλά πετάς τα λεφτά σου στα σκουπίδια! Ποιες οι εναλλακτικές πηγές...

Όλη η αλήθεια για το πόσιμο κολλαγόνο!

Πολύς ντόρος γίνεται το τελευταίο διάστημα αναφορικά με το πόσιμο κολλαγόνο και εάν όντως συμβάλλει στην αναζωογόνηση του δέρματος και εν γένει του οργανισμού σου ή όχι. Καθημερινά κατακλύζεσαι από σχετικές διαφημίσεις, όπου διάφοροι επώνυμοι δεν παύουν να τονίζουν τη βελτίωση που είδαν στο δέρμα τους καταναλώνοντάς το σε καθημερινή βάση.


Τι λένε, όμως, οι ειδικοί αναφορικά με την αποτελεσματικότητά του; Η πραγματικότητα ανταποκρίνεται στις υποσχέσεις των διαφημίσεων ή απλά χάνεις τον χρόνο και τα χρήματά σου;


Το κολλαγόνο είναι πρωτεΐνη, η οποία δίνει στο δέρμα ελαστικότητα και λάμψη, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην ανάπλασή του σε περίπτωση τραυματισμού ή κάποιου χτυπήματος, όντας το κυριότερο δομικό του στοιχείο. Φυσικά, με την πάροδο του χρόνου τα επίπεδα του κολλαγόνου στον ανθρώπινο οργανισμό μειώνονται, με αποτέλεσμα το δέρμα να φαίνεται πιο κουρασμένο και χαλαρό.


Τα αποτελέσματα των ερευνών


Μέχρι σήμερα, από τις έρευνες που έχουν γίνει σχετικά με την αποτελεσματικότητα του πόσιμου κολλαγόνου στο δέρμα, η επιστημονική κοινότητα δεν είναι σε θεση να εξάγει ασφαλή συμπεράσματα αναφορικά με αυτή.


Πάντως, ένα κοινό σημείο στο οποίο οι ειδικοί συμφωνούν είναι ότι όταν το κολλαγόνο μπαίνει στον οργανισμό μέσω της κατάποσης, λόγω των ενζύμων που συμμετέχουν στη διαδικασία της πέψης δεν περνάει άμεσα στο δέρμα, με αποτέλεσμα να μην προκαλεί τις θετικές αλλαγές που τονίζονται στα διαφημιστικά μηνύματα.


Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι από μια πρόσφατη έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ προκύπτει ότι το πόσιμο κολλαγόνο όντως μπορεί να επιφέρει βελτιώσεις στο δέρμα σε άτομα άνω των 30, αναφορικά με την ενυδάτωσή του, τη διατήρηση της σύστασής του και την καθυστέρηση της εμφάνισης των ρυτίδων. Επισημαινεται, ωστόσο, ότι για να βγουν ολοκληρωμένα συμπεράσματα θα πρέπει η έρευνα να γίνει σε μεγαλύτερη κλίμακα.


Εναλλακτικές πηγές


Όπως και να έχει, οι ειδικοί τονίζουν ότι υπάρχουν άλλοι πιο φυσιολογικοί τρόποι για να προσλάβει ο οργανισμός το κολλαγόνο που χρειάζεται.


Εάν ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες, το σώμα σου μετατρέπει αυτά τα θρεπτικά συστατικά σε αμινοξέα που χρειάζονται για να διατηρήσουν την υγεία τους το δέρμα και τα οστά σου. Στη συνέχεια, αυτά τα θρεπτικά συστατικά αποστέλλονται στην κυκλοφορία του αίματος, προμηθεύοντας το χόριο – το βαθύτερο μέρος του δέρματός σου – με το φυσικώς παραγόμενο κολλαγόνο.


Οι τροφές που ενδείκνυνται για τον σκοπό αυτό είναι συγκεκριμένοι τύποι ψαριού, όπως ο σολωμός, τα αυγά και το άπαχο κρέας, όπως η γαλοπούλα, οι φακές, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι και τα φασόλια.


Η ρετινόλη κάνει καλό


Παράλληλα, οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι εάν θέλεις να δώσεις ώθηση στην παραγωγή του κολλαγόνου στον οργανισμό σου, είναι καλό να το κάνεις μέσω της επάλοιψης μιας κρέμας προσώπου που να περιέχει ρετινόλη. Επίσης, για να προστατεύσεις το υπάρχον κολλαγόνο στον οργανισμό σου από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου, θα πρέπει να χρησιμοποιείς κάποιο ισχυρό αντηλιακό.


Δ. Μ.
Με πληροφορίες από www.womenshealthmag.com

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X